Flytta nybetäckt sto?

Madde_padde

Trådstartare
Min häst är iväg på betäckning är betäckt i söndags och står nu kvar där, dock har vi köpt hästgård och jag skulle gärna plocka hem henne redan den 11/7 då vi får nycklarna. Är det okej att flytta henne till ett nytt ställe så nära inpå!? Där hon står idag går hon i rasthage och äter Hö vore skönt om hon fick komma hem och gå på bete :)
 
Man brukar säga att man inte ska stressa dom mellan dag 20-40 så det borde inte vara ett problem.
 
Skönt att höra jag blev lite nojjig då jag hörde att de inte var bra!

Hon är resvan så håller sig lugn :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 290
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 829
Senast: Mabuse
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 199
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp