Flytta med häst

IMG_2295.webp

Något av det som oroar mig mest med att byta stad är att behöva leta ny stallplats. Trivs så himla bra där vi står nu och jag har nog aldrig trivts så bra med allt i ett stall innan? Framförallt människorna. Men också hagarna, ridvägarna, ja allt. Det är spartanskt men allt man behöver finns liksom.

Kan man dra en sån vinstlott en gång till?

Ja. Men det kan krävas mer än en flytt? Dvs, nu vet du vad du vill ha, men det är inte säkert att det de säger om stallen är helt sant (tyvärr). Men man kan alltid flytta hästen igen.

Ja. Men det kan krävas mer än en flytt? Dvs, nu vet du vad du vill ha, men det är inte säkert att det de säger om stallen är helt sant (tyvärr). Men man kan alltid flytta hästen igen.
Ja, jag har tyvärr erfarenhet av detta sedan tidigare 😕 Fick flytta två gånger innan vi hamnade där vi är nu, pga olika omständigheter. Därför känns det så surt att behöva ge upp nånting som verkligen funkar 😝🙈 Försöker tänka att det finns ett brett utbud dit vi ska flytta men jag vet ju sedan tidigare att det kan vara typ en person med tråkig energi som drar ner hela helhetsupplevelsen sas.

Ja, jag har tyvärr erfarenhet av detta sedan tidigare 😕 Fick flytta två gånger innan vi hamnade där vi är nu, pga olika omständigheter. Därför känns det så surt att behöva ge upp nånting som verkligen funkar 😝🙈 Försöker tänka att det finns ett brett utbud dit vi ska flytta men jag vet ju sedan tidigare att det kan vara typ en person med tråkig energi som drar ner hela helhetsupplevelsen sas.

Sant. Men den personen kan ju lika gärna flytta till stallet du står nu.

(Vet, tyvärr av erfarenhet, att ett tidigare trevligt stall kan bli horribelt för att 'fel' människa flyttar in. Dock gjorde stallägarna rätt för oss andra och den personen blev ombedd att flytta när situationen uppdagades).

Visa bifogad fil 165936

Något av det som oroar mig mest med att byta stad är att behöva leta ny stallplats. Trivs så himla bra där vi står nu och jag har nog aldrig trivts så bra med allt i ett stall innan? Framförallt människorna. Men också hagarna, ridvägarna, ja allt. Det är spartanskt men allt man behöver finns liksom.

Om du vill svara, vart i Sverige ska du flytta? Tänker om du kan höra med bekanta om ”recensioner”?

Visa bifogad fil 165936

Självklart åk och titta ordentligt på nya ställen gärna kvällstid när hyresgästerna är där. Jag flyttade min häst några gånger när jag var ung och själv flyttade titt som tätt och tycker överlag det funkade bra på dom flesta ställen det var något ställe jag inte riktigt trivdes med stallägaren då jag tyckte hon var så stel och man kände sig inte direkt välkommen men eftersom jag pluggade på distans var jag mest där dagtid när hon jobbade så det funkade så.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 128
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 366
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har mått välförtjänt bra faktiskt dom senaste månaderna. Mediterat, yogat, umgåtts kravlöst med människor och djur. Jobbet lunkar på...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka