Flytta katt

_moa_

Trådstartare
Jag har min katt i stallet eftersom han och hunden inte kom överens alls. Nu är det så att jag har bytt stall och måste försöka få med mig katten. Hur gör jag bäst? Tänkte stänga in honom i stallet några dagar nu när det visst inte ska vara så bra väder och ge honom gormémat ( :angel: )

Tror ni han kommer vara ledsen över att bli ensam katt i stallet? Han har ju katter runt omkring men dom lär han ju säkert inte umgås med? Han brukar ge sig iväg själv på små utflykter så jag tror inte att han är så berodende av dom andra katterna i stallet han är nu.

Vad tror ni, kommer det fungera?

Sv: Flytta katt

Ingen som har några tankar... Jag är inte så haj på katter utan vill bara min katts bästa.

när jag bytte stall,så tog jag stallkatten med mig,då var han 1 år och okastrerad!stängde in honom i stallet ett par dagar,sen har han gått fritt,och det är 1 år sen och han är kvar!
så trots att han varit okastrerad så har han varit kvar!men blev i dagarna kastrerad!
http://www.pixbox.se/alb_show_id555199_page0.html

Vad skönt att det gått bra för dig. Min är kastrerad så jag hoppas att det är en hjälp och att han stannar. Just nu är han instängd i stallet och är olycklig. Han är ju van vid sällskap av andra katter, hur mycket det kan spela in? Han brukar ju dock vara ute på långa promenader ( på somrarna flera veckor:crazy: ) utan kompisar.

Ursch, jobbigt sådant här. Jag har varit ute och gått med honom en dag (bondkatten blev koppelkatt :p) och sen har kag släppt honom i hela stallet på eftermiddagarna när jag varit där. Funderar på att släppa ut honom på fredag, är det för tidigt tror ni?

Våran stallkatt satt instängd i 2 dagar! han var nog också ledsen över det :crazy:,van att också ha sällskap,men hans kompis dog strax innan vi flyttade!:cry:
Han var ensam-katt i ca 8-9 mån innan vi skaffade en till!
I början gick dom inte ihop,men nu sover dom ihop!:banana:
Så jag kan inte svara på hur din katt är,men jag tror han håller sig till stallet!:)

Jag hoppas han stannar. Annars traskar han väl kanske bara hem till sitt gamla stall som ligger någon kilometer bort genom skogen. Det värsta som kan hända är ju att han går vilse :( Vadå orolig matte som ska släppa iväg sin lilla bäbis katt :o (katten ifråga anser sig inte vara en bäbis alls)

Du kan väl ge honom lite extra gott att äta i sitt nya stall så han förknippar det med nåt trevligt. Kela mycket med honom och pyssla om han lite extra. Hoppas det går bra.

Du kan väl ge honom lite extra gott att äta i sitt nya stall så han förknippar det med nåt trevligt. Kela mycket med honom och pyssla om han lite extra. Hoppas det går bra.

Jajamensan, han får burkmat varje dag och igår lyxade han på lax!
Det som är jobbigt är att jag inte hinner upp på morgonen innan skolan. Så jag hinner bara prata med honom på eftermiddagen. Men då busar vi lite och kelar massor med kli på magen och så. Går på upptäcksfärder i koppel eller lös i hela stallet.

Jag hoppas verkligen det går bra! Så nervöst är det.

Gör en mysig sov-plats för honom också i en låda där han kan känna sej trygg i sitt nya stall!

Nu är han borta :cry:
Den andra kattj'veln som är i stallet har skrämt iväg honom eller nått! I natt hade den andra katten fått upp kattluckan och dom har slagits i natt, hårtussar i stallet. Min katt var inte skadad i alla fall.

Hur får man bort den andra katten?? Vi vill inte ha den där! Och jag vill framför allt inte skada den. Men den äter upp all kattmat och slåss med min katt, det funkar inte att ha den där. Jag tycker dock synd om den för den verkar alltid så hungrig :( Fungerar det kanske att spruta vatten på den eller nått?

Nu ska jag upp och skrika på Baltazar igen, mina nerver klarar inte av en utekatt:crazy:

Satt och Funderade på dittt problem..
Du skrev att det fanns fler katter i det gamla stallet, går det kanske låna en av dem en tid? altså, att du lånar en av hans gamla polare, som får flytta med honom temporärt, så kanske de tillsammans skrämmer iväg den lösspringande katten? Sen har han sin polare och då är det lättare att byta miljö och känna sig hemma på ett nytt ställe.
Låne katten kommer nog inte ha några problem sen att flytta hem igen.

(Igentligen borde ni ta reda på vems den lösspringande katten är... Den kanske är mycket saknad? Katthemmen är ju fulla så tyvärr är väl inte det något alternativ, men det skadar ju inte och ringa.. )

Hoppas det löser sig för dig.

Jag kan tyvärr inte låna med en annan katt. Men det verkar ha löst sig ändå för jag såg inte den andra katten igår och min katt kom fram igen. Det verkar som att min kisse trivs bra. Idag när jag kom upp för att släppa ut honom ville han inte gå ut utan gick in till sin håla i väggen igen och somnade:p

Jag vet vems den lösspringande katten är och saknad är den garanterat inte. Den har varit här omkring i flera år nu.

okej.
Men du kanske ska prata med de som äger kissen? man kan ju inte ha en katt som springer vind för våg...

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 849
Senast: Inte_Ung
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 218
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama