Flytta ihop med katterna

Doccan

Trådstartare
Jag och pojkvännen håller på att flytta ihop vilket medför att våra katter också måste flytta ihop. Båda katterna är vuxna, kastrerade hankatter. Den ena kastrerad sedan könsmognad den andra för bara några månader sen. Tror ni det funkar?
Hur har ni gjort och har det funkat bra?

Snälla, dela med er av era erfarenheter så jag vet vad vi har att vänta oss.

//Doccan

Sv: Flytta ihop med katterna

Min syster o hennes sambo flyttade ihop sina katter, syster hade en kastrerad hane och en kastrerad honkatt o sambon hade två kastrerade honor, var mycket liv på dom i början men det gick tillslut, nu bor dom iofs på landet så alla katterna gick ut o in som dom ville, det kanske underlättar?

Tack för svaret!

Jo, att det blir liv på dom i början kan jag lätt tänka mig! Katter har en tendens att leva ut sina känslor i höga avgrundsvrål :smirk:
Vi bor också på landet så det är ju lätt att låta de få "semester" från varandra. Det jag är mest rädd för är att min katt, som jag misstänker är lite efter i den mentala utvecklingen :crazy: ska tycka att hemmet blir en alltför otäck plats att bo på så att han bestämmer sig för att flytta. Han är otroligt förskräckt av sig medan pojkvännens katt är en cool kille som inte är rädd för nåt.

Vi hoppas att det går bra så att vi kan behålla båda katterna.

Nån mer som har några erfarenheter?

//Doccan

Om din katt är ängslig kanske han kan få ha "eget rum" några dagar, typ (låter elak nu) kasta ut din sambos katt på dagtid och låta din katt göra sig hemmastadd först så inte sambons katt helt sonika jagar bort honom?

Lycka till!

Får väl bli lite så i början... Fast det är hem till mig de ska flytta så min katt borde ju vara hemmastadd redan. Men som den fegskit han är så spelar nog inte det någon större roll är jag rädd...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: Jeps
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 357
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Annonsera Mera VIII