Flytande Flexijoint

Snobben

Trådstartare
Någon här som ger det till sin häst?Ser ni någon skillnad/effekt av det?Är ju inte så stora mängder av varje "ingrediens".
Funderar på det att det ska ha smärtlindrande effekt,kan ju inte vara bra att ge under längre tid?

Sv: Flytande Flexijoint

Jag gav det till min fd häst, märkte inte nån större skillnad öht...
Hon hade röntgenförändringar "skuggor" i haserna som ev kunde vara spatt och jag ville se om det blev skillnad, men som sagt blev det inga större märkbara förändringar.

Ok.Ja verkar vara en del nöjda & andra inte,men blir ju lite tveksam när det är så lite av varje av det den innehåller.

Funderar på att testa & ge MSM,men tänkte ev testa Flexijointen först.

Någon som har erfarenhet mer om Flexijoint eller MSM?

Gav flexijoint i pulverform till min häst under ca en månad nu i höst. Han har en ganska ful hasledsgalla som blev mycket mindre och som såg mycket bättre ut efter en tids användning. För att se om det var slumpen eller Flexijointen som gjorde det så fick han det inte på två veckor sedan och hasledsgallan kom tillbaka till normal storlek igen. Behöver jag säga att han får Flexijoint igen nu ? För mig och min häst har det fungerat bra iaf.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
999
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 440
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar