flugtäcke

W

wearisome

Funderat på att köpa ett nytt flugtäcke till min poa, är väldigt känslig för insekter.. smörjer henne med switch och sen sprutar jag med ett annat medel (kom inte ihåg vad det heter) över hela kroppen, ändå får hon stora bölder av insekterna.. Har ett Thermo Master flugtäcke nu, betten försvinner i det stora hela, men tycker inte att det ligger sådär super på henne, stort i halsen så det glider bak och så..
Ngn som har förslag på ett bättre täcke?? funderat på bucas, är dom bra?
 
Sv: flugtäcke

Hej! Min gamla häst va precis likadan.:( Köpte ett flugtäcke från horsewear med hals och som en lite "keps" på. Eftersom det är vitt drar det inte till sig så mycket flugor och sånt. Utmärkt passform med 3 gjordar under magen och extra lång hals så att den räcker även när hästen betar, sedan är det nått silkes tyg eller dylikt över bog och man för att förhindra skav :banana: Har haft täcket i 3 år nu och har använt det varje sommar. fortfarande som nytt :bump:
Rekomenderar detta täcke varmt :bow: det är värt varenda krona. Mvh Ulrica
 
Sv: flugtäcke

okey :) har åxå funderat på det, men är dyrt :) sitter det ungefär som alla andra horseweare täcken?? min är lite svar alla täcken blir nästan lite stora i halsen, däremot rambos brukar sitta bra :)
 
Sv: flugtäcke

ja det är lite dyrt men du tjänar definitivt på det i längden:) passar superbra i halsen..... :banana: det är nog den 5 spännen i halsen.... :bump:
 
Sv: flugtäcke

det lät jue bra, måste övertala min föräldrar :)
 
Sv: flugtäcke

säg det att det lönar sig i längden..... Köpa ett horsewear för 1500 som håller många år istället för nått annat skit för nästan en 1000 lapp som man ändå bara kan ha en sommar för sen är det trasig eller så...
 
Sv: flugtäcke

mina föräldrar har börjat fatta det nu =)
 
Sv: flugtäcke

Vad jag har hört och sett så är Bucas flugtäckena inte bra. För de ger bogskav.
Jag har blivit rekomenderad Börjes täcket för 349kr av en tjej som haft det till sin häst i 3år (inte ett hål eller en lagning).
Jag väntar just nu på att få hem mitt.
 
Sv: flugtäcke

Jag har ett bucas flugtäcke. Tycker inte alls att det är bra. Betalde nästan tusen kronor för det. Det ligger inte på plats. Kasar runt och ger bogskav på min häst. Någon som har det flugtäcket som är i bole katalogen?
 
Sv: flugtäcke

Jag har Börjes billiga täcke, och är mycket överraskad. Det ligger jättebra på hästen, hästen har bra rörelsefrihet, täcket är tillräckligt tätt så ingen biter igenom. Hade Hööks täcke förra sommaren men det gjorde ingen skillnad alls. Alla bet igenom. Jag sprayar med Absorbine Ultra shield på ställen som inte skyddas, dvs. mellan bakbenen och frambenen. Hästen har inte en insekt på sig.
 
Sv: flugtäcke

Jag har ett Mark Todd Flugtäcke med hals som jag är mycket nöjd med. Det är vitt, i nät och har nylon i bogarna och i halsen längs mankammen för att hästen inte ska få skav. Jag gav ca 600 kr för det förra sommaren och det sitter bra.

Min häst är av den ädlare typen och jag har ofta problem med att täckena kasar bakåt. Mark Todd och Shires passar min häst bäst.
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 636
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 449
Senast: Anonym15
·
T
Hästvård Mina två hästar går på bete sedan slutet av maj. De har klarat sig ganska bra från myggor/knott hittills, men för någon vecka sedan...
Svar
8
· Visningar
1 845
Senast: Breccia_
·
A
Hästvård Intressant det här med täcken.. Måste man täcka hästen? Varför täcker man sin häst? Jag har många gånger diskuterat det här med...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 381
Senast: nimbo4ever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp