Flugridtäcke med fransar (som på en flywell)?

TinyWiny

Trådstartare
Vad heter de och är de något att ha? Någon som har testat? Jag har googlat men hittar inget utan har bara hört talas om dem.

Det finns en modell från Busse som heter Montana Fransen, har hittat den i Tyskland bland annat. Inte testat själv men det borde ju hindra flugor från att närma sig skap/juver allt för enkelt!

Det finns också en som helt är som en flyveil, har hittat via sökorden Nylon webbing draft horse fly net, eller bara nylon webbing fly net. Vet inte hur väl det skulle funka med en sadel, man kan säkert modifiera eller sy ett eget enkelt, det är gjort för att användas med sele. Vet en som skaffat sådant och verkar nöjd till körturerna.

Men tack :) Ja jag kan nog fixa ett eget :) Insekter vid skap/juver är ju det största problemet.
Jag hade nog valt ett ganska rätt "draperi" jämfört med de där Nylon webbing-täckena. Jag tror motsvarande Busse-täcket och så långa som möjligt borde ge bäst effekt? :) Typ fästas i sadeln som ett ländtäcke och kanske ett svanssnöre så det inte hamnar på sniskan. Sen kan du sälja din prdukt dyrt. ;)

Jag hade nog valt ett ganska rätt "draperi" jämfört med de där Nylon webbing-täckena. Jag tror motsvarande Busse-täcket och så långa som möjligt borde ge bäst effekt? :) Typ fästas i sadeln som ett ländtäcke och kanske ett svanssnöre så det inte hamnar på sniskan. Sen kan du sälja din prdukt dyrt. ;)
Haha ja det vore något :p

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet vad hjälpmedlet heter som man kan sätta på släpets kulhandske (eller ev att man sätter det någon annanstans i...
Svar
4
· Visningar
227
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
458
Senast: Blyger
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
351
Tjatter Mycket viktigt! Jag behöver hitta dessa fast svarta och salta. Jag har googlat ihjäl mig utan framgång. De fanns ju en gång i tiden men...
Svar
3
· Visningar
495
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka