Flugmask på natten?

Kickis

Trådstartare
Hur bra ser hästen om den har flugmasken på sig på natten, brukar ta av dem då, men måste jag det? Grannen ska titta till hästarna nu när jag åker bort, och kommer då bara en gång om dan. Borde jag då lämna dem på eller låta dem dem gå utan? :confused:

Sv: Flugmask på natten?

Jag skulle ha lämnat dem på. Mina hästar går på bete nu och har flughuvorna på dygnet runt, sen får de gå utan några dagar, sen några dagar på igen. Det funkar bra.

Min häst har sin huva på sig dygnet runt så länge han inte får skav av den. Börhjar han få det tar jag på grimma och flyveil tills det lagt sig. men än så länge går det bra.

Om min har huva på sig så har hond en dygnet runt och jag har aldrig upplevt att hon skulle se dåligt pga det.

Har aldrig upplevt att han ser dåligt med den på. Har en vit, och inbillar mig att det är bättre än svart på natten. Men nej, jag tycker inte han ser sämre.

Min ena häst trivs utmärkt med flughuva dygnet runt MEN får så lätt skav av den så jag brukar inte ha den på, hon har lång pannlugg så den duger bra den med. Mitt fullblod däremot gillar INTE sin flughuva, försöker bara få av sig den så fort jag satt på den så hon får också gå utan.

Man märker ju på hästen om den trivs med flughuva eller inte, visar den inget obehag så är det bara att låta den vara på.

Min har flughuva på dygnet runt. KOmmer dock att byta till något annat då han börjar få skav nu.. :crazy: Får det av grimma med sommartid så jag tänkte prova en sån flyweil man inte behöver ha grimma med.

Testat hööks elastiska lila flughuva med öron "Aussie Fly Mask Special"?

domino skrev:
Min har flughuva på dygnet runt. KOmmer dock att byta till något annat då han börjar få skav nu.. :crazy: Får det av grimma med sommartid så jag tänkte prova en sån flyweil man inte behöver ha grimma med.
Hade du inte provat sån på honom redan???? Min häst tog av sig sin på ett par minuter. :D

Min häst fick också skav av sin huva förra sommaren. Eftersom hon tar av sig grimma med flyweil, sydde jag på extra tyg med mjukt ludd på flughuvan. Nu funkar den jättebra.

knapplån

har en flughuva utan öron, och på den står det att man inte ska ha den på hästen på natten. Är det för att hästen ser sämre genom den eller av vilken anledning? Den är iofs helt oduglig, eftersom den inte håller tätt runt huvudet på hästen, så flugorna kan kalasa fritt innanför den utan att hästen kan vifta bort dem...

Har också masken på under natten. Har inte ens reflekterat över att det skulle begränsa nattseendet :crazy: Hittills verkar det ha fungerat i a f.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar