Flughuva på natten?

majapia

Trådstartare
Hur gör ni? Jag har hört att det inte är bra om hästarna har flughuvorna på sig på natten när dem är ute.....själv tar jag av dem under natten.

Hur gör ni? Tar ni av dem eller låter ni dem sitta på?

Sv: Flughuva på natten?

Min sitter på under natten. Varför skulle det inte vara bra?

Jag har på den på natten. Insekter finns ju hela dygnet och främst vid skymning och gryningen. Blir besvärligt att springa och ta av och på hela tiden.

Har hört att dem kan få sämre syn om dem går med dem på nätterna.
och att dem inte ser lika bra när det är mörkt med luvan heller.

Här har vi flughuva på dygnet runt... inga problem alls.

Ok, det verkar som om alla har det...:D då kan det ju inte vara någon fara, ville bara kolla lite hur ni gjorde.
Då får mina kusar oxå ha dem kvar på natten det blir ett evigt springade hit och dit annars..:rofl:

Jag tar alltid av hästarna flughuvorna på natten, min ena häst får lätt skav om den sitter på dygnet runt, så den åker av under natten och sätts på igen på morgonen :)

Samma för mig som för Anneli 07, det blir skav om den inte åker av så & då. Så på natten tar jag av den å sen åker den på på morgonen igen.
Iaf här hos oss är det mkt lite insekter på natten, så huvan behövs igentligen inte då. Det räcker med att smörja runt ögonen så klarar han sig :)

Flughuva dygnet runt den tid de kan gå ute dygnet runt. Större delen av sommaren är de ju inne på dagarna, då äär luvorna av då och på på natten.

Imorse halvsju kom ett stackars fullblod vansinnigt irriterad på insekterna, med en tappad huva, så skulle jag ta av på natten skulle jag få ta av vid midnatt och sen gå upp vid femsnåret. Och njä va ;)

Jag har på flughuvan dygnet runt. Han får inte skav och jag har ej möjlighet att ta in honom ngt under dagen.

Min häst har flughuvan på sig dygnet runt. Jag har två olika att skifta mellan för att minimera risken för skav.

Våra hästar har dem på sig på dagarna men tar av dem på natten.

Liknande trådar

Utrustning Min Rambo flughuva är spårlöst försvunnen efter min semester, så behöver skaffa något nytt. Gillade mycket med den modellen, men hästen...
Svar
11
· Visningar
412
Senast: EZMK
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Liten
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han...
2
Svar
23
· Visningar
1 251
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka