Flughuva lägre ögon?

Shixle

Trådstartare
Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet?
Hästen fick ta andra pållens weatherbeta mössa med nosflärp, och jag tycker den sitter högt upp och nätet tar nästan i ögonen.
Horze-kopian av rambo huvam sitter bra, men den är ju bökigare att ha när man ska flytta dom hit å dit.

Shires contour sitter dugligt utbuktningsmässigt, men där är ögonhålen lite för brett ansatta så tar från mitten ist 🫠 amigohuvan han kom med satt typ kvar i 3 min, så säger att den satt nog inte så bra 😅

Har iofs nån fairfieldmössa från ifjol som inte passade på andra pållen som inte är testad 🤔

Är fortfarande extremt med brems så vore ju nice med fler mössor..

Plockade hem en qhp mössa, men där va öronen alldeles för korta och felplacerade, så skulle ju kunna leta åt nå myggnät pch ge mig på den..hm..

Så, nån annan som har häst med mycke hjässa som hittat nått som sitter bra? 🙈😅
 
Jag har övergett alla ”vanliga” modeller och använder bara Rambos med båge. Funkar både på den med stort och långt huvud och den med litet och lite bredare huvud.
Jag tycker det går bra att ta på grimman över. Spänner bara ut den ett par hål för att enkelt kunna ta på den.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp