Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En av mina hästar hade dille på att ta av huvan på natten, andra verkar obekymrade, så det är nog lite olika. Vintertid är det ju ganska beckmökt ute, men de klarar sig ju då, så en luva sommartid tror jag inte är så farligt.
Våra har på natten. Är ju bara ett par timmar som är riktigt mörka nu och då tar de säkert det lugnt bara.
Jag kan inte alltid gå ut tidigt på morgonen och sätta på så tycker det är bättre att de har hela tiden.
Vi hade innan de lite styvare med vitt nät, och nu de riktigt mjuka med öron och de verkar se bättre med dessa även om de är svarta.
Fast vi har tänkt varva mellan dem så det inte blir skav på samma ställe.
Huvan påverkar inte synen alls. Prova själv att sätta på dig den! (har själv gjort det).. man ser nästan lika bra med den på.. man ser genom alla små hål.
Så du kan ha den på på natten, ...
mina hästar vill INTE ha bucas huvorna på sig. det är ungefär som att leda dom med jacka över ögonen, dom blir osäkra, trevar och snubblar i grästustor.
jag tycker inte jag själv ser bra igenom dom heller, allt blir som en dimma. så jag har som regel att man ska kunde se hästens ögon under huvan... rek jacsons lycra huvor!
Man ser nästan lika bra med som utan i den (Ja, jag testar alltid! ) och eftersom att hästar har rätt dåligt mörkersende överlag så verkar det som att dom tar det lungt!
Foder & Strö Se om du kan få tag på rapspellets. Överlägset torv som jag tycker blir klafsigt och halt bara och trevligare stallmiljö och bättre för...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.