Fluga att ha hund nu?

lakrits

Trådstartare
Sitter och funderar om det är en fluga att ha hund nu?
Är det alla dessa TV-program som är orsaken eller är det bara så att folk vill ha hund?
 
Sv: Fluga att ha hund nu?

Jag tror att TV faktiskt har fått upp ögonen för hur stor marknaden är. Tror inte att fler har hund nu är tidigare, men jag tror att folk vågar göra mer med sina hundar nu än tidigare.
I lydnadskurs 1 som jag precis avslutat var vi en chihuahua (jag), en yorkshireterrier, 2 taxar, en JRT, en pudel, en ridgeback, en boxer, en rottis och en tjock labrador.
Yorkshireterriern hade bäst på slutprovet! En så klockren liten underbar kille.

Jag tror att allt eftersom det blir vanligare att man ser fler olika hundar på träning och tävling så växer intresset hos dem som annars inte gör så mycket med sin hund att börja aktivera sej.
Sen tror jag att folk har ganska så bra ekonomi och gärna köper två hundar eller fler.
Jag säljer ju en hel del valpar och 90% av mina kunder har redan en hund.
 
Sv: Fluga att ha hund nu?

Jag tror vi har mer husdjur idag än för t.ex 50 år sedan..
Jag tror fler väljer bort barn o väljer skaffa en eller flera hundar eller katt/katter istället.

Tror fler o fler är ensamma i hemmen o väljer gå kurser o umgås på "icke hemmaplan" med andra människor.

Jag lever ensam med mina hundar, har pojkvän men trivs så här.:)
av mina vänner bor en själv och har en hund.
En annan bor oxo själv men har två hundar.
o den tredje e gift men har valt bort barn o har två hundar i familjen.

tror att dom kombinationerna va ganska ovanliga för 50 år sedan..:smirk:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fluga att ha hund nu?

Tror inte att det är en fluga att ha hund. Men det har däremot blivit en fluga att ha en LITEN hund, typ chihuahua, som alla stjärnor skall visa sig med. Bära kläder och bäras i en väska. Hundintresset sitter i sen barnsben och det försvinner inte.
 
Sv: Fluga att ha hund nu?

Tror att det är väldigt öppet & intressant att prata om det idag, än för.

& som sagt är nog många som väljer bort barn & behandlar sina hundar åt det hållet.

Pågrund av att dom kanske inte hinner med barn.
 
Sv: Fluga att ha hund nu?

Hundarna tar mer plats idag än de gjorde förr kanske, men man väljer inte aktivt bort barn och skaffar hund istället.
Utan man vill skaffa hund och man har den med sej vart man än ska, man tränar med den, man har en genuint hundintresse helt enkelt.
Förr hade många husdjur som mest gick och drog. Gårdhundar som bara var på gården och aldrig såg någonting annat.

Tror inte att det finns mer hundar idag, dock får hundarna ta mer plats idag och definitivt kosta mer pengar!
 
Sv: Fluga att ha hund nu?

Jag läste i Cosmopolitan nyss att nästa fluga är stora korsningshundar.... Dessutom stod en mops med på Izabella Scorupcos "heta lista" - så ja, vissa är nog så lättpåverkade att de går efter såna saker.

//E
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
504
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: Troll
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 838
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp