Florestan I

Jessica.B.

Trådstartare
Har bestämt att jag ska använda honnom i år på mitt sto finns det någon som har någon som vet vad han kostar. Mvh Jessica

Sv: Florestan I

FAI; 800 euro för första skick, sen 600 euro / styck

Det är visserligen bara andrahandsinformation men i en tidigare tråd där jag skrev om att jag gärna skulle använda Florestan I till ett av stona i år fick jag från en annan användare informationen om att dräktigheten 2007 var allt annat än bra.

Mot bakgrund av den infon är frågan om någon kommer att ta in semin från honom 2008.

En kanske dum fråga från en som aldrig använt fryst...
800 euro för första skick skriver du...är det en dos eller är det flera strån på ett skick? Räcker ett skick till en brunst eller behövs det flera skick? Hoppas ni förstår hur jag menar...
Är också sugen på honom, men hade ju föredragit färsk.

På Warendorfs hemsida står det att han finns som färsk 2140 euro i Tyskland, men Bollerup tar in fryst. Vidare på Warendorf står det inte hur många strån/ skick

Nej, men på Bollerups hemsida står det av bra kvalité

Mitt weltmeyer sto. Tomas ville ha kvar henne ett år till då han ville ha denna hingst så det är väl inte fel.

Kollar man lite äldre trådar, så verkar det som kvalitén är ganska usel på FAI:crazy:

Jag vet inte vad han kostar (det kommer väl sedan på faktabladet) men jag vet en som använde honom 2007 och inte fick dräktigt.

Finns många mycket förärvnings säkra söner på tai av god kvalitet,du har inte funederat på det istället? Du kanske har ett oprövat sto,som du vill gardera...

Finns många mycket förärvnings säkra söner på tai av god kvalitet,du har inte funederat på det istället? Du kanske har ett oprövat sto,som du vill gardera...

Ja hon skadade sig som 4 åring men frisk nu. Kan inte tänka mig att ta någon son då vi vill ha denna hingst. Hon tog sig på första simin förra året. Men det är inte sagt att det går lika bra i år.

Hej! Vad roligt att du ska betäcka med Florestan med ett Weltmeyer sto! På jobbet har vi ett sto (ue Weltmeyer) som nu står på betäckning med honom! Vi får se om vi får två lika bebbar i sommar :)

Mitt weltmeyer sto. Tomas ville ha kvar henne ett år till då han ville ha denna hingst så det är väl inte fel.

Weltmeyer och Rubinstein I, ger också mkt bra men även Weltmeyer och Brentano II, men Brentano börjar att bli lite till åren, tyvärr.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
1 002
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka