Floré Star- föl?

M

missan

Nån som sett något föl efter honom? Borde ju kommit ett 20-tal under sommaren!

Eller nån som har sett hingsten live och kan berätta? :banana:

missan
 
Sv: Floré Star- föl?

Jag är en lycklig uppfödare/ägare till en hingstunge e: Floré Star. Kan bara säga att han är allt jag önskat mig och lite till....
Han en ädel, högställd modern sporthäst. Han har tre mkt bra gångarter och visade även i somras att det finns hopp i honom när han istället för att gå runt nerfallna trän i hagen som de andra hästarna helt enkelt hoppade över istället...:D
Han har ett mkt bra temp, absolut den coolaste/snällaste fölunge jag fött upp/träffat på. Han ställer upp på allt! Bindas upp, gå på promenad utan mamma på kvällen i mörkret, står snällt i gången vid verkning (hovis är mkt nöjd!). Han fick en sårskada på kotan för drygt 1 månad sen och det var att tvätta rent och byta bandage varje dag och han har snällt stått i stallgången och låtit mig göra det. Inte ens när veterinären rakade benet runt såret behövdes det lugnande!!

Jag har även träffat Floré själv och efter det var det ingen tvekan på hingstval för mig och jag skulle inte tveka att använda honom igen.:love:

Här kommer några foton på min lille. Alla utan huvudkortet är tyvärr tagna för "länge" sen men han är inte lätt att ta kort på utan hjälp för han vill helst vara i famnen...

DSC00384.JPG

DSC00408.JPG

DSC00586.JPG

DSC01109.JPG
 
Sv: Floré Star- föl?

Vilken underbar liten krabat!! Vad är det för stam på mamman?

Snääälla kan du inte lägga upp/ pm:a film också!

Vet du om floré kommer finnas tillgänglig i aveln säsongen 2012?
 
Sv: Floré Star- föl?

Mamman är e: Donelli-Rambo-Ganesco.

Pinsamt nog så har jag ingen film! Varje gång de har rejsat och haft kul så har kameran varit hemma efter att jag köpte min nya som hade en fungerande inspelningsfunktion....:crazy: Sen så har han ju gått bandagerad i liten hage och då har det ej varit filmläge men om bara ridhuset är ledigt någon dag ska jag försöka filma lite och kan då pma det till dig.

Vet inte om han kommer att vara i avel eller ej. Det sista jag hörde var att det skulle tas ett beslut på det efter årsskiftet så det är bara att vänta och se... Men jag håller tummarna!:)
 
Sv: Floré Star- föl?

Harmonie -ja det vore jättekul att få se film! PMa mig gärna!
 
Sv: Floré Star- föl?

Såg Floré Star på bruks och han var en av mina favoriter det året. Verkar ha ett härligt psyke och man blev ridsugen av att se honom:). Med så fin stam och det mödernet så tror jag han lär kunna lämna rätt bra hoppförmåga också:).
 
Sv: Floré Star- föl?

Harmonie: Jättefin fölunge :)

Någon som vet varför Flore Star inte var i avel i år?

Har för mig att det stod i Ridsport att de inte tyckte det var lönt eftersom han fick så få ston. Jättetråkigt att han inte får fler ston! Florestan är en kanonhingst och mamman har lämnat Corlensky I och II-tre gdk hingstar på tre avkommor!
 
Sv: Floré Star- föl?

Ja, vilket kanonsto!
Jag såg hennes namn någonstans på språngrulla i år och tänkte att den där fölungen kommer att bli intressant att se. Men jag kan för mitt liv inte komma på vilken hingst hon var betäckt med?!

Men vem är Arpeggio som är hennes pappa dvs morfar till Corlensky-grabbarna och Flore star? Någon som har koll på honom?
 
Sv: Floré Star- föl?

Är Corlensky II godkänd? I vilket förbund då?

Arpeggio har bl a lämnat Allerdings, som Henrik von Eckerman rider nu och som Marco Kutscher red förut, och är efter Acord II, samma som t ex Acacio, Advokat och Akribori.
 
Sv: Floré Star- föl?

Då är hon ganska hoppstammad helt enkelt :)

Nu kom jag på vem hon var betäckt med iår - Sir Donnerhall II

Hon är verkligen betäckt med omväxlande hopp- och dressyrhingstar tycker jag
länk till hennes blup
 
Sv: Floré Star- föl?

Ja, fast hoppstammad med mycket gång (rätta mig om jag har fel, ni som vet). Allerdings t ex startade sin bana som dressyrhäst innan Hans-Günther Winklers änka fick syn på honom och testade att hoppa honom på basis av hans utmärkta galopp. Akribori har ju tävlat dressyr. Pilatus-linjen har väl också lämnat en del hopphästar med gång, och Faschingprinz' hingstlinje har bl a lämnat Farbenfroh.
 
Sv: Floré Star- föl?

Jag har också en hingstunge efter Floré Star. Han är näst intill svart med vit bläs. Otroligt social och väldigt trevlig att ha att göra med, trots att jag inte har haft tid att börja hantera honom förrän nu. Men då har han också en mycket stabil mamma. Jämfört med Harmonies unge är han lite mer robust, men jag tycker att han bara blir finare och finare för var dag. Ska se om jag kan lyckas fota honom de närmsta dagarna så du får se.
 
Sv: Floré Star- föl?

Tackar! :) Kul att fler än jag tycker han är fin...

Ang. stammen så var det den som intresserade mig först när jag bara läste vilka som skulle vara med på bruks. Florestan på detta fina hoppstammade sto med bra gångarter tyckte jag lät som en mkt trevlig kombo. Kände också att den stammen borde passa med mitt sto plus att jag tillhör de som tycker att en häst inte bara ska kunna röra sig utan även hoppa! och som sagt tidigare... Jag är mkt nöjd med mitt val.:love:

Voodoo98: Ska bli kul och se hur din lille ser ut nu och om din är kvar över sommaren blir de beteskompisar.:laugh:
 
Sv: Floré Star- föl?

Ja, jag räknar med att han ska gå kvar nästa sommar också. Då får nog brorsorna skoj!

Har hittat ett foto på lilleman från i somras. Ska se om jag kommer ihåg hur man lägger in bilder här på Buke.
 
Sv: Floré Star- föl?

Voodoo98 -vilken prins!! Jag är mycket intresserad av flore till mitt sto (om han är i avel nästa år) men tvekar lite pga hans vinklade haser -men nu har jag sett bild på fem föl efter honom och inget av fölen ser konstig ut i bakkärran. Hur är era föl i storleken?
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Nikan
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 551
Senast: Karro-Lina
·
Tjatter Varje sommar har vi en stor sommarfest med ett tema. Kläder, mat, musik och "pynt" mm följer temat. I år är temat film. Gästerna får...
Svar
3
· Visningar
331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp