Fler sparade karaktärer än en i Skyrim?

Riley

Trådstartare
Det lär väl dröja 1000 år innan jag får svar här :p men jag orkar inte skaffa en användare på något spelforum för bara en fråga.

Kort och gott, är det i Skyrim möjligt att ha sparfiler parallellt som innehåller olika karaktärer, eller raderas alla gamla sparfiler om man väljer att starta och spara ett nytt spel med en ny karaktär?

Jag har googlat, men jag vågar inte lita på att det inte släppts någon patch som ändrat på just det här, och jag tänker inte chansa eftersom jag kommer att gå in i en djup depression och slutligen dö om jag skulle råka skriva över mitt nuvarande spel.
 
Sv: Fler sparade karaktärer än en i Skyrim?

Du kan ha hur många som helst, det är bara att hålla koll på sparfilerna så man inte råkar spara över någon annan karaktär.

Jag har flera karaktärer jag spelar med :p
 
Sv: Fler sparade karaktärer än en i Skyrim?

Du kan ju dessutom kopiera dina save-filer till en annan mapp, att ha som reserv.


Det skulle vara smidigt med någon meny när man loggar in, där man kan välja karaktär.
Nu behöver jag ju ha koll på att tex sparningen 029 är en viss karaktär, osv.
 
Sv: Fler sparade karaktärer än en i Skyrim?

Toppen, tack! Hade inte förväntat mig något svar på minst en dag, om än någonsin, haha.

Ja, det är ju lite synd, men som sagt, bättre det än att den bara skriver över. Det är så jäkla trist med spel där man bara har en slot, så att säga, särskilt om det inte går att kopiera sparfilerna.
 
Sv: Fler sparade karaktärer än en i Skyrim?

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag o min sambo har en varsin karaktär, och vi försöker helt enkelt hålla reda på vilken senaste level vi själva var på, för att hålla reda på vems som var vems :)
 
Sv: Fler sparade karaktärer än en i Skyrim?

Precis.

Men det blir mååååånga saves efter ett tag, jag brukar gå in och radera såna som är obetydliga. :p Och spara kopior av dom som är viktiga, tex där jag pausat med andra karaktärer, så jag inte råkar spara över.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp