Fler som har ston som "gömmer" magen väl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Girasol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 119

Girasol

Trådstartare
Idag har vi haft sånt strålande väder att alla våra märrar har varit "nakna" ute och lapat sol. -Ja vi täckar våra avelston.....

Nåväl, när man ser hela flocken kan man verkligen konstatera att det skiljer mellan magarna. Tjockast och absolut ser färdiga ut till att föla när som, gör de två märrar som är beräknade till 27/ 5 resp. 15/6. Vår ena märr som är beräknad till 14/5 ser inte dräktig ut. Lite, lite utlägg i flanken. Fast nån som inte brukar se henne hade nog gissat på höbuk. Som vanligt börjar jag grunna. Men hon är kollad på 105 dygnet senast och nog var det en liten där inne. Tog även en titt med UL.
Maken bara flinar och påpekade att jag grunnade över detta i fjol också och ut kom en stor fölunge! Snacka om att hon gömmer väl.

:) Vi har en förstföderska, 4 år och hon är totalt klotrund. Ser verkligen rolig ut måste jag säga. Inget häng där inte.... få se vad tiden lider, hon är beräknad till 15 april.

Är det fler som har ston som gömmer väl? Nu är ju detta en stoor märr så det är kanske inte så lustigt.

Gira :banana:

Sv: Fler som har ston som "gömmer" magen väl?

Jo det går en donna här ute som trots att det är fjärde dräktigheten gömmer fölmagen väl. Hon skall föla i slutet på maj och är bara kollad på 17 dygn men men hon är dräktig.
Hon är djup och brukar bära fölen högt och bred över ryggen är hon så en liten Haydenbebis gömmer sig nog allt där inne.:D

dagen före förra fölet föddes, inte så smickrande kort taget med mobil:crazy:
http://i29.photobucket.com/albums/c285/lonnhult/29-05-05_1423.jpg

Oj, ju mycket mer mage hade inte min heller strax innan fölning.

Vår väntar nu sitt femte föl. Och nog ligger där en Irco Mena där, men jag får alltid griller i huvudet. :o :D
Nu går man ju bara och vankar i väntan.... Har inte ens riktig lust att fundera på hingstar i år, än. Men det kommer nog igång efter bruksprovet och då hingstkalendern kommer.

Jag kan inte heller se bilderna....

MEN vill väldigt gärna se :)

Förgrömmat också. Ska försöka lägga upp dem på en annan sida och se om de funkar där. Annars kan ni gå till min sida, till "gallerier", välj "mina hästar" och leta upp bruna Idun, med och utan föl.

Funkade inte heller :( men nu har jag lagt upp ett galleri som heter "föl" där Idun, magen 20/4 och bild med nyfödd Embla 19/5 finns med.

Min ska ha 25 maj och vill jag gärna se en mage så kaaanske en liten utfyllnad vid flankerna. Jämförde kort från slutet av november samt bilder tagna 24 jan och man ser ingen som helst skillnad. Jag rider fortfarande och där märks det ingenting, hon hoppar och studsar precis som vanligt och laddar järnet när vi närmar oss ställen där vi brukar galopperar.

Hon är kollad på 116 dagar så hon borde inte ha gjort sig av med det efter det utan att jag sett något.

Hmm...Mitt sto är väl inte så jättedräktig...Fast hon är snart inne på 250dygn. Fölet är nog inte så jättestort,eller så har väl hon "kastat" det utan att jag sett nåt...Men jädrar, hon äter mycket o är något kräsen. Helatiden verkar det som. ;)

Få se om bilden funkar,då. http://www.pixbox.se/pic_show_id7199017.html

Senast ändrad av en moderator:

Oj, ja det var ju ingen skillnad! Att hon kunde dölja det så väl...

Vi har två avelsston i stallet, som båda är dräktiga med föl för andra året, och båda väntar i början/mitten av maj. Halvblodet har redan börjat fylla upp väl, och man märker allt tydligt att hon är dräktig. Förra året var hon smällfet sista månaden, nästan extremt. Fullblodet däremot, som väntar någon vecka efter den andra, ser ut som vilken häst som helst. Under första dräktigheten var det först under sista månaden som man kunde gissa att hon var dräktig. Hade man inte kännt till hur hon var i vanliga fall, d.v.s. svårfödd, har man nog kunnat ta henne för bara lite övergödd. Hennes föl var dock väldigt mycket mindre än halvblodets.

Jag kan inte se din bild.....

Hmm...Såg det nu...Men jag bytte preecis avatar-bilden! :bump:
Nu tror jag att magen syns liiiiite.... ;) Eller är hon bara "bukig" hihi.

Ska försöka ta en till bild, o fixa så att bilden ska synas!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka