Fler i kullen med allergi, byta foder?

Y

Yahoo

Vår hund har ju fått konstaterat att hon är allergisk mot något. Vad vet vi ju dock inte än.
Nu har vi pratat med uppfödaren och hon berättade att det är en till i kullen som uppvisat allergi. Där har man gjort pricktest och det visade sig att det är damm som är boven. Denna hund har klart sig bra med att bara byta foder.

Ska man våga börja testa det innan vi gör ett pricktest?
Vi har blivit rekommenderade att testa James wellbeloved eller Eukanubas sensitive skin foder (innan vi går in på något dyrt veterinärfoder). Någon som har erfarenhet av dessa?
 
Sv: Fler i kullen med allergi, byta foder?

James wellbelowed är ett superbra foder. Min ena tik som har någon sorts allergi (har aldrig kommit fram till vad..., hon slickar sig om tassarna och blir fjällig runt munnen) blev helt bra med James wellbelowed. Enda nackdelen är att det är så få som säljer det.
 
Sv: Fler i kullen med allergi, byta foder?

James har fungerat utmärkt till vår hane vi hade...
Finns väl på de välsorterade aff.
mvh
 
Sv: Fler i kullen med allergi, byta foder?

James wellbelowed är ett superbra foder. Min ena tik som har någon sorts allergi (har aldrig kommit fram till vad..., hon slickar sig om tassarna och blir fjällig runt munnen) blev helt bra med James wellbelowed. Enda nackdelen är att det är så få som säljer det.

Det låter som liknande symptom som vår hund har. Det lutar nog åt att vi börjar med James nu direkt så kanske vi hunnit gå över helt på det innan antibiotikan är slut.
 
Sv: Fler i kullen med allergi, byta foder?

Antibiotika????

Jag hade kört över på färskfoder, har hunden kvalsterallergi så finns det nämligen i ALLA torrfoder.

//E
 
Sv: Fler i kullen med allergi, byta foder?

Antibiotika????

Jag hade kört över på färskfoder, har hunden kvalsterallergi så finns det nämligen i ALLA torrfoder.

//E

Hon fick antibiotika i 25 dagar och bad med Allermyl en gång i veckan tillsvidare pga att hon är infekterad där hon kliat.

Vi har funderat på färskfoder också. Men är inte det mesta fryst? Vi har nämligen platsbrist för tillfället, det var därför vi tänkte börja med James. Funkar inte det hade vi tänkt pröva färskfoder.
 
Sv: Fler i kullen med allergi, byta foder?

Jag kan ju bara svara för mig, men foderbytena tog väldigt mycket på min hund och jag kan nästan garantera att färskfoder kommer göra nytta, så jag hade försökt med färskfoder direkt. Och visst är det fryst, det är väl den enda nackdelen.

//E
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Idag ramlade jag över ett påstående från en uppfödare. Hon påstod att man riskerade att skapa allergier hos sin hund om man byter foder...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 020
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Min vovves foder ska tyvärr sluta säljas här i Sverige så jag behöver leta reda på ett nytt. Det är jävla skit eftersom hon är...
2
Svar
34
· Visningar
2 879
Senast: Lona
·
Hundhälsa Kort sammanfattat så blev vovven dålig i somras. Hon började klia sig som en galning och ena ögat började svullna upp. Vi åkte till...
Svar
18
· Visningar
3 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp