Fler djurskyddsinspektörer i Skåne

Sv: Fler djurskyddsinspektörer i Skåne

Bra att de ökar personalstyrkan!

Men vad menar de med detta:
" Det blir färre inspektioner på anmälda ärenden men totalt sett utgår Ola Svensson från att det kommer att bli fler kontroller. "

Sponant känns det ju som att det är anmälningarna som borde prioriteras...? Om en privatperson anmäler att djur far illa, så är det ju något som är fel där och bör kontrolleras kan man tycka?

Sv: Fler djurskyddsinspektörer i Skåne

Det är ett krav från Jordbruksverket att det utförs sk normalkontroller. I nuläget utför inga sådana alls i Skåne. Jordbruksverket kräver att minst 30% av alla kontroller är normalkontroller, så då blir det färre resurser till anmälningsärendena jämfört med i dag. Kontrollen av djurskydd är i grunden tänkt att vara förebyggande, vilket den inte är i dag då man enbart åker på anmälningar. Genom att göra normalkontroller, i första hand på kända "högriskobjekt", så är det tänkt att mota Olle i grind så att man får in färre anmälningsärenden.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår så var jag vaken ibland och sov ibland nästan hela dagen. Och lika inatt och det blir nog lika idag. Jag ska försöka att aktivera...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 403
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 416
Senast: Ajaj
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vill bara skriva av mig lite. Har sjuk ångest- och stresspåslag sen det började bli tal om att slopa restriktionerna och inte klassa...
Svar
16
· Visningar
1 795
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 332
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar