fleecefodrat regtnställ är det något vi behöver?

Sv: fleecefodrat regtnställ är det något vi behöver?

Oj, då hade jag nog gått till affären med byxorna och klagat! Så ska de ju inte vara, måste vara något fabrikationsfel. Mina kottar har båda Boardmanställ och jag har precis samma erfarenhet som Cala. Dvs de funkar alldeles utmärkt trots att mina barn bor i vattenpölarna :D Och vår dagispersonal är helt lyriska över fleeceställen med. Under kläggsäsongen (som håller på ett tag här) så sparar de enormt mycket arbete på dem. Barnen som har vinteroveraller då behöver de dra på galonisar utanpå för att skydda mot blöta och lera/sandgegga, medan fleeceställen håller sig torra och relativt rena.

Vilken bra tråd, jag funderade på att starta en likadan.

Jag har funderat på att köpa ett fleecefodrat regnställ men sambon tycker det verkar onödigt men ni har övertygat mig :)

Men enda stället jag sett såna på här är H&M, känns inte som att dom kanske är så bra. Ngn som provat?
Annars får jag köpa när vi är i sverige nästa gång

Dom fleecefodrade är oslagbara!! Jag har köpt i Ullared under flera år nu och dom håller bra och är varma, lättvättade osv.

Jag jobbar som dagmamma och kan säga att dom håller vatten betydligt bättre än vanliga tunna galonisar.

Rekommenderas varmt!!

Overall funkar bra när det är -5 och kallare tycker jag. Däremot under "slaskdagar" är de fodrade galonställen helt oslagbara. Min dotter fullständigt badar i vattenpölarna och det står inte allväderställen eller overallen pall för tyvärr.
Även om jag förstår din tanke om "andasfunktionen" och var själv lite orolig för samma sak innan jag köpte så upplever jag inte alls de fodrade galoställen lika "täta" som ofodrade!

Jag tror vårt ställ är från Abeko, köpt på Coop för runt 500:-, supernöjd med det. Bra passform och normala storlekar. Galon långt upp på ryggen och magen, vilket är bra när man har en badare ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka