Flaxande öron

TildaLisaSofia

Trådstartare
Min älskade lilla kille som jag självklart tycker är den sötaste i världen har under en tid utvecklat öronen lite galet, vecket som normalt på en rottweiler ska vara på ovansidan och framåt är nu där bak vilket gör att han fått så kallade rosenöron.. Han är 18 veckor, vet att detta kan ske under tandlossning.

Vi har provat massage och även tejp under vissa perioder, men inget verkar hjälpa. Är det kört nu?

Öronen är självklart inte det viktigaste men hade önskat att dom följt rasstandarden..

Min älskade lilla kille som jag självklart tycker är den sötaste i världen har under en tid utvecklat öronen lite galet, vecket som normalt på en rottweiler ska vara på ovansidan och framåt är nu där bak vilket gör att han fått så kallade rosenöron.. Han är 18 veckor, vet att detta kan ske under tandlossning.

Vi har provat massage och även tejp under vissa perioder, men inget verkar hjälpa. Är det kört nu?

Öronen är självklart inte det viktigaste men hade önskat att dom följt rasstandarden..
ska du tejpa så får du göra det länge och ordentligt, annars hjälper det inte.

Det vet jag, tejpat i tredagarsperioder under flera veckor, vill ju ändå lufta emellan. Men känner att jag ser väldigt svaga resultat, öronen ligger fint i ungefär 1 timme sen är flaxet tillbaka..
Nu har ju jag dobermann som ska ha öronen annorlunda, men jag hade tejpat minst 1 vecka i sträck. Luftat max 1 timme då och då (och kollat noga var dag så det inte blir äckligt). Jag var lat med min, så nu har jag ett rätt snyggt öra och ett proppelleröra :angel::D

Nu har ju jag dobermann som ska ha öronen annorlunda, men jag hade tejpat minst 1 vecka i sträck. Luftat max 1 timme då och då (och kollat noga var dag så det inte blir äckligt). Jag var lat med min, så nu har jag ett rätt snyggt öra och ett proppelleröra :angel::D
Jaa det är ju fukten man är mest orolig för men än sä länge har det inte varit några problem..
Haha ja ena örat är ändå lite snyggare ibland, men då kanske det är bättre att båda ser knasiga ut ;)

Det vet jag, tejpat i tredagarsperioder under flera veckor, vill ju ändå lufta emellan. Men känner att jag ser väldigt svaga resultat, öronen ligger fint i ungefär 1 timme sen är flaxet tillbaka..

Den har tjejen var taipad i ett par manader. Jag tog bort tapen och torkade oronen nar hon badade, men satte pa den direkt igen. Hon var inte utan tape mer an nagon timma at gangen under tiden. Hennes ena ora blir i allafall lite propeller aktigt ibland. Jag masserar orat ofta, lika sa med min aldre Rottis som hade riktiga propeller oron men jag lyckades nastan helt massera bort det nar hon var runt ett ar.

D7K_5007_zpsfab924dd.jpg
[/URL]

D7K_5055_zps491bfb7b.jpg
[/URL]

Om hunden behöver tejp för att få "korrekta" öron så följer den ju ändå inte rasstandarden. Har du provat att fixera ditt eget brosk i ett fast läge i flera dagar? Det gör ONT!

Om hunden behöver tejp för att få "korrekta" öron så följer den ju ändå inte rasstandarden. Har du provat att fixera ditt eget brosk i ett fast läge i flera dagar? Det gör ONT!

Bada mina rottisar alskar att fa sina oron masserade och "pillade" med ... och det ar just brosket som jag masserar. Bada tva kommer och inbjuder till massering och bada tva vill inte att jag slutar.
Miss Mandy har aldrig haft taped oron da jag inte visste hur man gor, Diva har jag dock taped. Hon har inte pa nagot satt indikerat att det ar obekvamt och absolut inte att det gor ont. Nu var hon sa ung att hon inte hade nagon hard brosk annu, hennes oron var super mjuka och mycket latt manipulerade.

Miss Mandy var runt aret nar jag borjade massera hennes oron. Jag visste inte hur man tape sa jag masserade flera ganger om dagen. Hon har alltid alskat att fa dem masserade och vissa tider blir det mer propeller oron och jag masserar oftare igen ... till hennes stora gladje.

Ont gor det inte!

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar