Nästan så jag önskar att mina ser ut sådär.
Inatt och idag har det kommit 20 cm kramsnö, det blir ingen ridning idag... En del av det kommer väl att rinna bort närmsta dagarna, men ändå.
Inte jättemysigt att rida i nederbörd.
Igår var jag ledig på eftermiddagen och hann ut med ett par hästar. Jenta gjorde nog sitt hittills bästa dressyrpass, kändes fin i alla gångarter. Vi börjar få skaplig ordning på tempoväxlingarna i både trav och galopp, blir varken framtungt eller särskilt springigt även om uppsamlingarna kan bli betydligt bättre. Dessutom hyfsat tramp i bakdelsvändningarna.
Under förutsättning att vi lyckas komma över de där 60%:en (vilket det känns som om vi "borde" men det är inte helt självklart här i distriktet) så känns det som om Jenta kan göra betydligt bättre ifrån sig på SM -19 än hon gjorde -18 och jag behövde då inte skämmas för det lite svårare programmet (LA:1 gick åt skogen, delvis pga att Jenta snubblade sig in i varenda halt och dessutom gjorde ett avbrott i galoppen vilket hon normalt sett ALDRIG gör).
Kanske hon kan ha med placering att göra i år??? (fast jag är medveten om att alla andra rimligen också har tränat och blivit bättre) och med placering menar jag då inte topp tre, men en av dem som får rosett kanske?