Sv: Fjant?
Jag känner igen de där .. :smirk:
Heh, kallblodstravaren jag är medryttare på (går med föl nu, rids ej), iaf, hon är fjollig av sig .. då jag skulle rida ut i skogen nitade hon, och skulle hem .. hon stack aldrig lr så, hon bara ville inte gå och vände hela tiden .. om man ledde henne, var hon lika dan, hon gick bakom mig och zick-zackade över vägen .. gjorde sina försök att vända .. Jag gjorde väl inte så stor sak av de .. iom att hon var dräktig ville jag inte stressa henne i onödan .. ;P Hon är fortfarande lite fjollig av sig .. ;P
Russet då, jag tror hon är fjollig, bara av den anledningen att hon är pigg och har överskottsenergi .. :P När man kör henne, så är hon fjollig, kryper ihop och kan explodera när som helst ungefär, trippar fram .. men tar man lite i tömmarna och jobbar lite med henne brukar hon varva ner och skritta ..
Kör man på "okända" ställen, alltså ställen där hon inte gått på ett tag .. kan hon också bli lite överfjollig så att säga. Om man går med henne, brukar leda henne ner till ridhuset å släppa henne där .. så är hon fjollig på vägen dit, kan stanna och vägra gå (men deet är nog mkt russbeteende över henne med
) Iaf, då säger jag bara; Backa ! Och låt inte hästen bestämma NÄR den ska stanna, det är DU som bestämmer de .. Sen provar du att gå fram igen, går hästen fram .. beröm, står den kvar, backa igen ! Det funkar !
Säger bara Ledarskapsövningar; NH !