Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Welsh4Life

Någon som har gjort det eller planerar att göra det?

Föder i mars och har kollat upp priser och så och vilken klinik jag vill göra det på. Processen kan inte sättas igång förrän 6 månader efter avslutad amning, så det dröjer ju ett tag tills dess, förstås...

Skulle vara intressant att höra från någon som gjort det - hur var det, är du nöjd med dem etc.?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Någon som har gjort det eller planerar att göra det?

Föder i mars och har kollat upp priser och så och vilken klinik jag vill göra det på. Processen kan inte sättas igång förrän 6 månader efter avslutad amning, så det dröjer ju ett tag tills dess, förstås...

Skulle vara intressant att höra från någon som gjort det - hur var det, är du nöjd med dem etc.?

Och varför skulle man göra det?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Någon som har gjort det eller planerar att göra det?

Föder i mars och har kollat upp priser och så och vilken klinik jag vill göra det på. Processen kan inte sättas igång förrän 6 månader efter avslutad amning, så det dröjer ju ett tag tills dess, förstås...

Skulle vara intressant att höra från någon som gjort det - hur var det, är du nöjd med dem etc.?

Vem skulle våga svara på detta här?? :angel: :rofl:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Ja men det beror väl lite på varför man vill "fixa" brösten? Jag skulle gärna vilja ta bort en hel del, men inte före barnen. Nu har jag fått två barn, men ammar fortfarande den yngsta. Men när jag slutar med det kommer jag nog börja kolla upp vad det kan tänkas kosta och ev resultat.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag har inte gjort något åt kroppen efter mina graviditeter - även omjag skulle behöva en hudplastik pga att min hud inte dragit ihop sig :smirk:. (hängbukssvin är bara förnamnet :angel: )

Vad jag skulle vilja råda dig att göra är att VÄNTA tills du är säker på att du inte vill ha fler barn, annars kommer du få ta till kniven igen och igen och igen. Dessutom ska du nog inte bestämma dig förrän du sett hurdana tuttarna blev efteråt, för alla får inte taxöron bara för att de fött barn och ammat...
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag har inte gjort det, men ska däremot göra det. Dock inte förrän jag är säker på att barnaskaffandet är slut, för det är onödigt att operera sig och betala dyra pengar för att sen behöva göra om det en relativt kort tid efteråt..

Fast jag har velat ha en operation sen 15-års åldern, då mina bröst slutade växa och stannade som väldigt olika stora, så att jag inte kan ha en enda BH som sitter bra på båda osv. Att sen få dom "tillfixade" efter barn/barnen räknar jag bara som en bonus, eller hur man nu ska beskriva det. För graviditeten har påverkat dom ganska mycket, jag kan se en stor skillnad och sonens pappa kan även han se en ganska stor skillnad. Fast av oss två är det bara jag som bryr sig, som tur är.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag har inte gjort det, men funderar på att göra det sen, när jag vet att jag fått alla barn jag vill ha (vi ska ev försöka få till ett syskon) och har ammat färdigt. Men så har jag iofs gått ner 55 kg på ett år dessutom, dessförinnan, så mina tuttar är inte riktigt som förut. Men jag är inte hundra på att jag vill göra vid dem! Är lite rädd för fler operationer... Vill tex inte förlora känseln i brösten, jag har ev hellre hängiga tuttar som är känsliga för beröring, än superfina och fasta utan känsel i vare sig bröst eller bröstvårtor.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag tycker det är mkt märkligt att man lägger ner tid på planering av skönhetsoperationer när man är gravid...

Jag tror att dom flesta planerar föräldraledighet, barnrum och andra praktiska saker....men vi är ju olika:crazy: .

Jag har ammat mina två och har inga planer på att fixa några tuttar, dock har jag förståelse för dom som gör det om dom har problem.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Vill tex inte förlora känseln i brösten, jag har ev hellre hängiga tuttar som är känsliga för beröring, än superfina och fasta utan känsel i vare sig bröst eller bröstvårtor.
:bow: :bow:
Det är ju faktiskt inte bara "snygga till" tuttarna man gör, utan det kan påverka diverse annat också...
Och skulle man silja skaffa barn igen efter operationen så är det långt ifrån självklart att man kan amma barnen sen...

Hade det enbart varit kosmetiskt så hade jag gärna plockat bort några kg från mina bröst, för när man fyller ut G-kupor så bär man runt på en del vikt bara där. Men jag kommer sannolikt inte göra det ändå.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag låg runt e kupor efter elin, nu när jag ammar så är det minst F... Som sagt så får jag se hur det är efter färdig amning osv, får jag ordning på ryggen utan att ta bort något så kanske det får vara. Eller om jag ska lägga pengarna på en ögonoperation så jag slipper glasögon, eller ialla fall inte behöver vara fullt så beroende av dem som jag är.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag var då inte så upptagen med att planera föräldraledighet och barnrum mm. Ja kanske tänker snabbt, men jag hann tänka på och planera massa annat också.
Dock inte en bröstoperation.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag var då inte så upptagen med att planera föräldraledighet och barnrum mm. Ja kanske tänker snabbt, men jag hann tänka på och planera massa annat också.
Dock inte en bröstoperation.

:rofl: :bow: Härligt :bow: , då är vi två, hann också tänka en hel del över mitt liv, mina tankar var inte helt nerbäddade i bomull, bajs och kissblöjor än då ;) !!!

Dock skulle jag mer än gärna göra dels bröstoperation och även fettsugning och få till skinnet på magen!
Det kostar lite för mycket för mig bara.... :crazy:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag var då inte så upptagen med att planera föräldraledighet och barnrum mm. Ja kanske tänker snabbt, men jag hann tänka på och planera massa annat också.
Dock inte en bröstoperation.

:rofl: :D :rofl: :D

Ja , jag kan tänka snabbt ibland också :D och den senaste graviditeten tänkte jag mkt och inte var det på hur tuttarna skulle se ut:rofl: .
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

jag vill gärna göra det men har inte råd. Mina boobisar är f.n inte snygga efter 2 graviditeter. Vinner jag pengar nån gång så....

vill även snygga till magen. den blir inte hundraprocentigt snygg hur vältränad jag än är.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag har inte gjort det, men funderar på att göra det sen, när jag vet att jag fått alla barn jag vill ha (vi ska ev försöka få till ett syskon) och har ammat färdigt. Men så har jag iofs gått ner 55 kg på ett år dessutom, dessförinnan, så mina tuttar är inte riktigt som förut. Men jag är inte hundra på att jag vill göra vid dem! Är lite rädd för fler operationer... Vill tex inte förlora känseln i brösten, jag har ev hellre hängiga tuttar som är känsliga för beröring, än superfina och fasta utan känsel i vare sig bröst eller bröstvårtor.

Jamen då förstår jag att man funderar på att göra det.
Om man har för stora så man får bekymmer med ryggen är det ju kanske nödvändigt.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Nej precis, många förstår nog inte att det är rena rama rysk roulette ifall man kan amma efter en bröstoperation. Om det inte spelar någon roll för en personligen att amma eller inte, så kvittar det ju. Men om man har minsta lilla ambition att åtminstone försöka amma så tycker jag man ska vänta tills man är klar med allt barnafödande och ammande.

Ett bröstlyft är ingen enkel operation heller. Man skär/stansar ut bröstvårtorna och de läggs åt sidan medan resten av operationen utförs. Man tar bort en (hel) del av mjölkkörtlarna (varför vet jag inte) förutom fett och annan vävnad. Man blir alltså inte bara av med den överflödiga, hängiga huden!!! Det påstås att man har 50% chans att återfå känsligheten i bröstvårtor och intilliggande vävnad, men jag undrar om den chansen verkligen är "så stor" ändå? Det talas dessutom tyst om att man riskerar inte bara känselbortfall, utan även kroniska smärtor.

Jag har dessutom Raynaud's syndrom (lokal kärlkramp pga temperaturskiftningar = mycket smärtsamt) i bröstvårtorna, vilket har försvårat för mig att amma. Jag riskerar ännu mer besvär efter en bröstoperation! Och de som aldrig haft problem tidigare kan faktiskt få Raynaud's syndrom efter en bröstop, eftersom det inte bara är en ärftlig sjukdom utan kan förvärvas efter trauma. Och en operation är ju ett stort trauma för kroppen...

Jaja, det var bara lite tankar. Jag gjorde en stor bukplastik för 1½ år sedan, där de tog bort 2,5 kg hud (efter min viktminskning på 55 kg på ett år). Jag är nöjd med själva operationen men jag har fortfarande partiellt känselbortfall på sina ställen över mag/höftområdet. Ibland har jag fantomkli/smärtor, men tack och lov väldigt sällan. Värst är det när det kliar i huden/ärren och jag inte känner när jag kliar mig!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Nödvändigt och nödvändigt. Nödvändigt för vem egentligen? ;-)
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag tycker det är mkt märkligt att man lägger ner tid på planering av skönhetsoperationer när man är gravid...

Jag tror att dom flesta planerar föräldraledighet, barnrum och andra praktiska saker....men vi är ju olika:crazy: .

Jag har ammat mina två och har inga planer på att fixa några tuttar, dock har jag förståelse för dom som gör det om dom har problem.

Om det här var någon typ av pik så fungerar den inte, är jag ledsen - barnkammaren är färdig, föräldraledigheten planerad, kläder och annat inköpt och barnet oerhört efterlängtat. Vad mina barnplaner och bröstplaner har med varandra att göra förstår jag inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: netschjen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 551
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 373
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 824
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp