martha
Trådstartare
Mycket har jag varit med ommen fistelgångar hör inte till det. Hostorian började i april förra året då min häst blev sparkad i bringan, fick ett sår som utvecklades till fistelgångar ( jag hade hästen utleasad då) tog hem henne i aug och med diverse hjälpmedel så fick vi såret/gången att sluta sig, och det har gått bra ända tills nu...det började som ( det såg ut) som att bröstbenet började växa....jag fick för mig att det kanske varit nån benhinneskada på bröstbenet,det så helt sjukt ut, efter nån vecka ( oh en laserbeh) så började det "släppa" lite och kändes mer som en lös broskboll...för ett par dagar sen sprack allt och det är 3 olika gångar in och när jag sprutar koksalt eller väteperoxid så kommer det ut i ett annat hål.. Jag ska in till kliniken i morgon men vill spåna lite om nån fått sånt efter en sårskada.
Hästen i övrigt verkar opåverkad av allt, ingen feber, äter bra , det enda var att framsteget varit lite stelt några dagar...men det är också borta nu.Sårena är blodiga och "rena"
Hästen i övrigt verkar opåverkad av allt, ingen feber, äter bra , det enda var att framsteget varit lite stelt några dagar...men det är också borta nu.Sårena är blodiga och "rena"