fira födelsedag i lugn och ro

pillerill

Trådstartare
Jag fyller "jämnt" om några veckor. Och det är något som splittrar mig själv.
Jag vill gärna bli uppmärksammand av vänner som kommer ihåg att jag fyller år, utan att de blir påminda på facebook. (därför har jag dolt mitt födelsedatum där) Risken är rätt stor att ingen kommer ihåg mig, vilket å ena sidan inte gör mig förvånad men möjligen något besviken.
Jag vill göra något "enkelt" med familjen, något som inte kostar särskilt mycket men som kan uppskattas både av dem och mig. Gå på en finare restaurang är ett alternativ. (övernattning borta är det inte) Men finns det något annat man kan göra som är relativt enkelt, som ändå kan uppskattas av både vuxna och ungdomar?

Jag vill gärna bli uppmärksammand av vänner som kommer ihåg att jag fyller år, utan att de blir påminda på facebook. (därför har jag dolt mitt födelsedatum där) Risken är rätt stor att ingen kommer ihåg mig, vilket å ena sidan inte gör mig förvånad men möjligen något besviken.
Jag vill göra något "enkelt" med familjen, något som inte kostar särskilt mycket men som kan uppskattas både av dem och mig. Gå på en finare restaurang är ett alternativ. (övernattning borta är det inte) Men finns det något annat man kan göra som är relativt enkelt, som ändå kan uppskattas av både vuxna och ungdomar?
Var i Sverige bor ni?

Jag brukar vilja gå på restaurang med familjen som firande. Förra året firade vi min födelsedag med afternoon Tea, det var väldigt mysigt, lugnt och uppskattat, men är ungdomarna modell yngre kanske det inte riktigt går hem.

Finns det något museum eller annan aktivitet i närhet som du velat göra och inte tagit dig tid till? Då känns det som en kul grej om man vill göra något mer aktivt och avsluta med fika/lunch/middag/afternoon Tea?

Jag brukar vilja gå på restaurang med familjen som firande. Förra året firade vi min födelsedag med afternoon Tea, det var väldigt mysigt, lugnt och uppskattat, men är ungdomarna modell yngre kanske det inte riktigt går hem.

Finns det något museum eller annan aktivitet i närhet som du velat göra och inte tagit dig tid till? Då känns det som en kul grej om man vill göra något mer aktivt och avsluta med fika/lunch/middag/afternoon Tea?
Afternoon Tea låter underbart!

Jag tror väl att jag i och för sig förstår hur du menar, men vill ändå flika in att bara för att någon inte kommer ihåg, behöver det inte betyda att personen inte bryr sig!

Jag älskar att Facebook talar om för mig när många av mina vänner och bekanta fyller år. Jag har ett extremt fåtal födelsedagar i huvudet, så jag hade aldrig kunnat hålla reda på eller komma ihåg de flesta födelsedagarna annars. Inte har jag längre någon kalender jag skriver upp sådant i heller ...

Jag missade t.ex. en ganska nära persons födelsedag i somras (hon hade inte heller den synlig på Facebook ;)).

Jag hade inte en tanke på att hon fyllde år - fast jag t.om. pratade med henne den aktuella dagen! Jag skämdes som en hund när jag kom på det, men det betyder ingenstans att jag inte bryr mig om henne eller inte önskade henne världens bästa födelsedag. Bara att mitt minne är totalt kasst!

(Jag har sett till att överraskningsfira henne efteråt. Med en gigantisk dammsugartårta - hon älskar dammsugare, så mycket att hon började gråta. :D)

Ett litet inflikande bara. :)

Liknande trådar

R
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
1 000
Senast: Luff
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 297
Senast: Nepenthe
·
Fritid På fredag fyller jag år. Egentligen är jag inget stort fan av "specialdagar" och firar sällan något öht, men just födelsedagar känns...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Elektronen
·
Fritid Jag firar snart sista födelsedagen innan 40 och vill ha en riktigt kul dag. :bump: Men har både hjärnstillestånd och beslutsångest. Så...
Svar
17
· Visningar
1 403
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka