Fint Sto e Quit Easy hingsttips

quirre

Trådstartare
Hej har tagit beslutet att mitt fina sto skall få ett fint föl förhoppningsvis :)
MEN vill ha tips på bra hingst! Nybörjare på detta!

Mitt sto har stor kapacitet både inom hoppningen och dressyr och bra gångarter med mkt lätt för samling. Snygg modell, aningens högre bak! väldigt fin hals, ej lågställd (men ej heller högställd) så ska inte ha en hingst som är/har tendens till att vara lågställd. Hon har 8 or på ben! Selektionssto.

Har funderat på Barvour, men kanske rädd att det blir för kraftigt? Mitt sto är varken för nätt eller för kraftig.

Jag är hoppryttare, så det är huvudmålet, men självklart tycker jag det är ett plus när de har trevliga gångarter med!

Någon som har något bra tips? :laugh:
 
Sv: Fint Sto e Quit Easy hingsttips

Många QE-avkommor har ju fantastisk kapacitet både vad gäller gång och hoppförmåga men...Hur är hon i temperamentet? QE-ston kan ju vara liiiiite egensinniga. ;)
 
Sv: Fint Sto e Quit Easy hingsttips

Inget som stör eller skulle ses som en istadighet eller olat. Hon är snäll, kanske lite egensinnig i att hon står gärna för sig själv i ett hörn i boxen, inte sådär kelen av sig, men har blivit bättre. 1 ggn av 10 kan hon vara lite studsig på tårna, så visst ingen nybörjarhäst när hon har de dagarna. Så där kommer nog QE-temperamentet fram. Men jag tycker hon har perfekt temperament för en tävlingshäst. Alltid velat varit till lags.
 
Sv: Fint Sto e Quit Easy hingsttips

Canterbury? Lämnat fina föl i Sverige hittills. Bra hopp och fina gångarter på dem om jag förstått det rätt. :)
Sir Oldenburg är ju fin också, med både hopp- och dressyrblod, lämnar både hopp- och dressyravkommor.

Har du själv några favoriter?
 

Liknande trådar

Avel Tjoho! Jag är total nybörjare imon avel men är sugen på att betäcka mitt sto e. Quite Easy. Hon både hoppar och rör sig ganska bra och...
Svar
15
· Visningar
3 331
Senast: Fiorano
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 307
Senast: moonstruck
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 530
Senast: smulan87
·
Avel Hej! Jag går i betäckningstankar till våren men har svårt att välja hingst till mitt sto då det är första gången inom avel för mig :)...
2
Svar
20
· Visningar
3 093
Senast: spagan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp