Finns Peter Lundin eller någon annan kunnig här just nu!

Gold

Trådstartare
Behöver akuthjälp! Misstänker att min lillmisse är förstoppad. Hon har varit slö sen igår, försöker gå på toa men hon kissar bara inget bajs. Hon äter och dricker men jag ser att hon har ont.
Sitter i telefonkö till veterinären, men finns det något jag kan hjälpa henne med under tiden? Tycker att svansen ser tjock ut också.:(

Sv: Finns Peter Lundin eller någon annan kunnig här just nu!

Messmör är lösande. Paraffinolja är bra att ge, det smörjer tarmarna. Har du ingen paraffinolja kan du ge någon vegetabilisk olja, inte riktigt lika bra men det duger.

Så messmör och olja! Du kan försöka massera magen lite försiktigt också.

Försöker hon bajsa eller har hon bara ont?

*frågar fast jag inget kan*

Veterinären rådde till att ta paraffinolja till min mammas kisse när han blev förstoppad men messmör gick också bra om hon inte hade det hemma.

Messmör är lösande. Paraffinolja är bra att ge, det smörjer tarmarna. Har du ingen paraffinolja kan du ge någon vegetabilisk olja, inte riktigt lika bra men det duger.

Så messmör och olja! Du kan försöka massera magen lite försiktigt också.
Hej sol och tack för svar, hoppades att du eller Peter var inne. Jag har olivolja hemma kan jag använda det? Och isåfall hur, munnen eller stjärten? Fick ingen tid förrän sju imorgonbitti, är orolig för hon verkar dålig funderar på att äka till bagarmossen tidigare ändå.

Försöker hon bajsa eller har hon bara ont?

*frågar fast jag inget kan*

Hon försöker bajsa, kissar gör hon. Hittade en liten intorkad bajs utanför lådan.:( Jag väntar inte till sju för jag ser hur ont hon har
jag åker nu och uppdaterar imorgon.
Tack för svar iaf.

Har varit hos vet. nu. Lillingen fick ligga kvar och vätskas upp, dom trodde också att det var förstoppning eller att hon svalt något olämpligt magen var stenhård. Hon röntgas så fort dom kan är orolig, men dom kan väl sitt jobb.

Vad bra att du åkte in, förstoppningar kan vara riktigt smärtsamma.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 174
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama