Finns min grimma?

tess91a

Trådstartare
Hej

Jag rider en häst som har börjat få skav av grimman, så tänkte se om det finns en grimma som jag egentligen vill ha.

Söker en snygg gärna färgglad grimma med ludd runt hela nackstycket, de grimmor jag sett så slutar luddet innan hålen på nackstycket.
Behöver inte vara reglerbar i nackstycket, kan vara en utan sådant.
Får även gärna vara ludd överallt så att säga.
Eller finns det en nosluddsett som verkligen täcker hela nackstycket? Brukar oftast vara för korta för nacken:(

Finns min grimma? Som helst inte kostar multum.

Sv: Finns min grimma?

alternativt köp en lädergrimma och smörj den med jämna mellanrum, enligt mig så är läder det bästa. Det är oftats nyongrimmorna som ger skav, eller tyggrimmor.

Hittar du inte den grimman du söker, så köp eget ludd och sy på, det funkar det med.

Ytterligare ett sätt är att sy ett eget nackludd (billigt och busenkelt) i fårskinn eller teddy (fårskinn är oslagbart) eller klistra fårskinnsremsor rakt på grimman.

Köp en lädergrimma och kladda på med en massa ludd. Hittar du inget nackludd som är tillräckligt långt så kan du ju faktiskt sätta ett extra ludd i nacken

Sätt två nosludd på nackstycket om du inte hittar ett tillräckligt långt :idea:
Dock åker grimmorna av väldigt mycket lättare om man har fårskinn på *vis av erfarenhet*

Efter att ha haft ett superkänsligt fullblod som gått med fårskinnsludd (som brände fula märken när det blev varmt ute) hittade vi Lamicellgrimmorna med fleece i nacke och på nos. Det var det enda som fungerade på honom.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning... 2
Svar
29
· Visningar
4 191
Senast: Pilot
·
Utrustning Ja ge mig era bästa tips och trix, både på utrustning och tips på hur man lättast lär hästarna (och sig själv!) hur man gör det hela... 2
Svar
20
· Visningar
2 314
Senast: TinyWiny
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 728
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka