Finns intresse???

J

Jessica_Steen

Har lite planer på att nästa år ta hit tränare från USA och jag har börjat undersöka lite
om möjligheten och fått svar från några jag följt i ett par år och de skulle gärna komma hit.

Det handlar om preformence grenarna Hunter, WP, WH, Tr, WR och driving.
Tränarnan heter Jason Martin och Charlie Cole och har varit framgångsrika i
många år och många fina placeringar på "world showen".

Finns det intresse för detta i vårt avlånga land?

- Jessica -

Tror säkert att det kan finnas intresserade. För min egen del är jag sådär tråkig att jag väljer de duktiga tränare som redan finns i landet och framförallt vill jag gynna klubbens "egna" tränare...Har precis börjat sikta på Reining efter några år som "allround" men har inte riktigt material än. Rider för dagen ett 13-årigt halvblod...men ska betäcka henne i sommar så det blir inte så mycket träning och tävling...Kanske en varmblodskorsning få frälsa mig tills jag har hittat rätt... ;)

Låter kul tycker jag! :)
För det mesta så satsas det ju på reining eller kossetränare när det importeras tränare utifrån tycker jag , kul om även några av de andra flertalet westerndisciplinerna kan få ett lyft!
Så you go girl!

Jag är ju en av de få som har fattat vilka grenar som är absolut roligast :D. Inga kossor för min del, TACK!!
Så jag är mycket intresserad av att rida för dessa gentlemän :d Säg bara till när och var, så kommer jag.....
Jennifer

Låter jättekul!
Vi kan ju gå ut med PR i klubbarna i trakten och göra ett samarr eller nåt. Är det i Weststars regi? Jag kan svära på att det är ett gäng i Viskadalen-Kungsbacka som är intresserade, åtminstone jag om jag har något att rida då :smirk:

Go girl! :bump:

Skulle tro att det finns åtminstone 2-3 stycken i vår klubb som skulle vara intresserade av att vara med. Boka du! Tror inte att det blir några problem att fylla upp platserna!

Malin

du kan väl maila mig när det är klart så kan jag lägga ut en blänkare i våran klubbtidning.... :cool:

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:

Nej det blir i egen regi. Tror jag iallfall.

Skall undersöka vad passkostnaden blir så hör jag av mig igen. Det blir ju inte direkt billigt men kan vara värt att få bra tips och ideér.

Jessica

Jag är helt klart intresserad..... Skall lära mig rida hunter nu... Så jag kan behöva en hel del hjälp!!!! Tänkte att jag skulle prata med dig om lite tips!!!
/Anna

Håller på för fullt med inkörning av mitt sto nu Jessika! Sadelgjorden går ju knappt runt längre och hon är hur energisk som helst så mycket tömkörning blir det nu (och massor av motion för mig :D).

Vilken kombination det kommer bli, reining, cowhorse och pleasure driving!

Malin

Låter helt klart jätteintressant!
Det blir nog inga problem att fylla den clinicen!!

Kul! Nu verkar det ju som om intresset för drivingen ökat, det värsta är väl att få folket att köpa utrustningen.
Själv har jag ingen häst att träna det på nu men det dyker väl upp något så småning om.

Vi får väl se om SQHA har någon tanke på att arrangera det.

Jessica :rofl:

Jag är intresserad... måste bara veta vad det skulle kosta så jag kan spara...fattig student som man är.
Så ska jag luska fram en häst och låna också men det tror jag inte blir något problem...

Liknande trådar

Western En av quartervärldens största superstjärnor har halvpensionerats... Harley D Zip gjorde sin sista tävling i Openklasserna med Jason...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Tussemaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama