Finns effektivt fästingmedel?

tanten

Trådstartare
Jag AVSKYR fästingar och har en katt som gärna lägger sig i sängen när jag somnat.

Galenpannan kommer in med fästingar i pälsen titt som tätt. Innan jag behandlade med frontline satt det ett halvdussin på honom varje kväll.

Nu är han behandlad men ändå nyper jag bort en eller ett par varje dag. Dessutom kryper det runt flera i pälsen som jag tar innan de satt fast sig.

Finns det över huvud taget något som hindrar fästingar från att sätta fast sig? Och är det vanligt att de kryper runt utan att vilja sätta sig när katten är behandlad?

Prova med Seresto för katt?

Det verkar avstötande mot fästingar.

Dock receptbelagd så det krävs ett veterinärbesök för att få det, men det kanske kan vara värt att prova om inte frontline hjälper.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har fästinghalsband (Seresto vet. för hundar över 8 kg) till Slyngeln. Tyvärr får han fästingar ändå, även om de inte är alls lika...
2
Svar
23
· Visningar
1 993
Senast: snorp
·
Katthälsa Jag bor på en plats där fästingar tack och lov än så länge är ovanliga. Jag har haft 4-5 st på 10 år (på katterna, inga på...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Brie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama