Sv: Finns det några skor åt mina fötter?
Härligt med många svar

Nu kör jag nåt lite allmänt svar här
Herrläst har jag alltid provat, dam är oftast inte att tänka på ens storleksmässigt (~40-41) men inte ens de räckte till senast. De par jag kom hem med från affären sist insåg jag nu när jag var hemma att de var alldeles för långa, skons väck hamnar inte där mina tår viker sig utan mitt på dem(hur jag inte kunde känna detta i butiken är för mig en gåta), men mindre storlek så var de då för smala
Barfotamodell har jag prövat och mig passar det inte alls. Kanske om jag skulle börja jogga men det ligger långt fram i tiden. Som det är nu vill jag bara kunna gå mina hundpromenader utan att behöva gråta av smärta när jag kommer hem efter en litet längre sväng. Jag är nog något av en typisk hälgångare, jag vill stampa ner hälen först och rulla över på tån och behöver därför en ganska så dämpad sula. Inomhus i bara strumplästen går jag helt annorlunda, smyger med tån först eftersom det ju gör ont annars.
En till del som gör dämpningen viktig för mig är min vikt. Jag är alldeles för tung (tresiffrigt när jag vägde mig senast) och det berättar min kropp för mig dagligen, speciellt när det är något fel på skorna eftersom jag ändå försöker vara ute minst 1,5h totalt per dag. Kan väl sägas att jag har något utav ett moment 22/ond cirkel här
De skor som jag nu tyvärr slitit ut sulan på är utav märket Keen, som sades vara just extra breda framtill men jag tycker jag har vänt upp och ner på deras hemsida och hittar inget om hur de är i modellerna. Tyvärr verkar detta märke dessutom inte ha en enda återförsäljare i hela Sverige längre. Just detta med passform gör att jag inte vet om jag vågar beställa från internet heller, speciellt inte nu när jag inte ens vet vilken storlek mina fötter egentligen är och att de är nästan en storlek olika gör inte saken lättare