Finns det något öppet på Arlanda?

MM

Trådstartare
Ska ut och resa i sommar. Flyget går klockan 06.05 på morgonen..

Finns det något öppet inne på Arlanda nattetid så man kan roa sig med något ett par timmar?

Det lutar åt att vi får ta sista tåget upp och då är vi där från typ 01.00 men då ska det väl strula med incheckningen. Får man checka in så lång tid i förväg eller måste vi sitta utanför och vänta i väntsalen?

Alternativet blir att hinna på nåt inne i city och ta en flygtaxi ut. Hur lång tid brukar det ta att köra dit?

Vara hos min syster som jag reser med är omöjligt då det finns en person i närheten jag inte vill stöta på, så det alternativet går bort.
 
Sv: Finns det något öppet på Arlanda?

Kolla upp Rest and fly eller Jumbo Hostel på Arlanda! :) Annars finns det en del saker som är öppet dygnet runt tror jag, kolla på arlanda.se
 
Sv: Finns det något öppet på Arlanda?

Jag håller med Ninnurur och röstar för att du tar ett ännu tidigare tåg och bokar in dig på Jumbo Hostel. Då hinner du sova ordentligt innan resan istället för att vaka halva natten.
 
Sv: Finns det något öppet på Arlanda?

Normalt sett är caféer och restauranger/barer öppna utanför säkerhetskontrollen så länge det finns avgångar.

Normalt sett går det bra att checka in 3-4 timmar före avgång, men det beror ju helt på flygbolaget och vart man ska också. Ju längre flygningar ju längre innan kan man checka in verkar det som.

Nog ska ni hitta någonting som är öppet i alla fall. Det är kanske inte billigt dock. ;)
 
Sv: Finns det något öppet på Arlanda?

Har för mig att du ska åka charter? Isåfall öppnar incheckningen 2 timmar innan avgång.

Antingen får ni köra fakirmetoden på nån soffa på Arlanda, eller sova på Rest&Fly. Jag har gjort det senare ett par gånger, funkar utmärkt.
 
Sv: Finns det något öppet på Arlanda?

kl

Tack för tipsen, har kollat in hotellen och det är helt klart ett alternativ :)
Ska höra med min syster hur hon har lust att lösa det.

Fick biljetten via mail idag och incheckningen öppnar 2 timmar innan avgång, så vi kan komma in vid 4.05.

Om vi kör på det så kan vi äta frukost på arlanda och ta det lugnt innan flyget går och slippa stressa för sånt hatar jag. Vill inte komma i sista minut.

Vill gärna vara lite trött på flyget så jag kan somna, är något extremt flygrädd så vill gärna kunna sova bort någon timma. Det är därför jag alltid tar flygmat-då försvinner en timma snabbt när jag får annat att tänka på.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp