Finns det broddnyckel med extra långt skaft?

Rie

Trådstartare
Väldigt off season, jag vet. Men nu tänkte jag skaffa sådan för att ha till hösten - om det nu finns.
Då jag inte är så stark i händerna så finns det broddar jag inte orkar få upp ibland. Väldigt irriterande.

Någon som vet, eller vet av något skaft man kan förlänga den med?
En sådan här alltså
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=900204

Sv: Finns det broddnyckel med extra långt skaft?

Ett ihåligt metallrör i passande dimension och längd kan väl vara lämpligt. :)

Ett annat tips är ett spärrskaft, där finns det ju många olika längder att välja på :)

en spärrnyckel!! super bra till tröga broddar och man slipper ta nya tag hela tiden :D

Spärrnyckel är klar favorit, men en vanlig hederlig U-ringsnyckel funkar också.

Fördelen med dessa framför broddnycklarna är ju att de har mycket bättre skaft, mycket mer användarvänligt och bekvämt att hålla i. Broddnyckeln är ju så kantig och skär in i händerna. :eek:

Och dessutom blir det runt inne i fyrkantshålet för att det är dålig kvalitet på metallen.

Säger som de andra -spärrskaft!
Skulle du behöva ännu mer kraft så ta ett ihåligt rör och trä på :)

Hörde om en innovativ hovslagare som har byggt en brodd-dragare av en skruvdragare. En sådan skulle man ha...

Det lät smidigt! :)

Jag har också satt förbud på att hovslagare broddar min häst, jag gör det själv för annars får jag aldrig ur dem ;)

Och dessutom blir det runt inne i fyrkantshålet för att det är dålig kvalitet på metallen.

Bara på vissa för de finns i olika kvalitet, tyvärr ser de exakt likadana ut så omöjligt att se i förväg vilka som är i skitkvalitet och vilka som är bra. Är man sen så smart som jag har varit att man har flera stycken igång och inte kommer ihåg vilken man stoppade vart så vet man sedan inte heller själv vilket ställe man köpte de som var bra på och vilket ställe man köpte de som var helkassa på, väldigt irriterande när man behöver köpa några nya :cool:

Ni som använder spärrnyckel var har ni lyckats hitta hylsor som passar till broddar ? Har aldrig hittat några 4 kantiga hylsor.

gylle;15164461 Ni som använder spärrnyckel var har ni lyckats hitta hylsor som passar till broddar ? Har aldrig hittat några 4 kantiga hylsor.[/QUOTE skrev:
B**tema hittade jag min på, kostar inte många kronor :)

Ni som använder spärrnyckel var har ni lyckats hitta hylsor som passar till broddar ? Har aldrig hittat några 4 kantiga hylsor.

Biltema sålde förut iaf. Köpte på mig ett gäng ifall de skulle sluta säljas :D

kl
Hovslagaren använder skruvdragarn när han sätter fast brodden i skon. Men det sker innan han spikar fast skorna på hästen.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 871
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 036
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka