Finne på yttre blygdläppar?

Oh ja. Det finns ju en massa talgkörtlar där som kan bli irriterade. Sedan kan det ju vara bartolinit också men det är ju på eller intill de inre blygdläpparna.
 
Har själv haft små bölder där, det brukar försvinna av sig självt om man inte klämmer och irriterar området, ibland utvecklas de och spricker. Mina har inte varit större än en ärta.
Min är större än en ärta, det onda området iaf. får boka tid nästa vecka helt enkelt om det fortfarande gör ont.
 
Tänker också bartolinit. Det ser ut som finnar typ och kan göra rätt ont. Skönt när de går poff dock :D
 
Jag fått några och steriliserat en nål och tryckt hål, sen klämt ur innehållet och det onda försvunnit, sen får det läka av sig själv.
En gång fick jag få till gynekologen för jag kunde inte ens sitta ner utan att det gjorde så förbenat ont och kunde inte komma åt att ta bort det onda själv.
 
*Faints* nål själv klämma, lär ju göra svinont.
Ja, det är inte smärtfritt. Vet inte om jag har högre smärttröskel eller om ja vart me om värre under tiden när ja växt upp. Minns lite vagt att ja fick stora finnar/bölder på hakan som mamma fick skära upp med skalpell (hon är utbildad sjuksköterska) och sen värsta omslaget/bandage för att dra ut innehållet (minns ej exakt va som användes), inget direkt jättetrevligt, så en nål i jämförelse kanske är lite mildare. 🙈 😅
 
För att inte tala om den gigantiska infektionsrisken som "hemmaoperationer" innebär.
Jag brukar sticka hål på finnar i ansiktet, klämmer man utan att sticka hål så är det större risk för ärr. Har även tömt små bölder på det sätter fast det är förstås bättre om de tömmer sig själva när de är mogna.
Det är ju redan bakterier i dem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vissa människor saknar ju empati. Men varför finns empatilöshet egentligen? Har den något funktion för människans evolution? Hur kommer...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 919
Senast: Tualma
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 452
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
420
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp