Fina ställen att tälta på ostkusten (södra)

Milosari

Trådstartare
Vi ska ut på camping i tält jag och sonen. Vi åker från Kumla till Lund och tänkte köra längs kusten. Vi åker en onsdag och ska vara framme en lördag. Var ska vi stanna? Tältar gärna i naturen fast tältplatsen får inte ligga för långt från bilen, men även barn- och husdjursvänliga campingar är av intresse.
 
Vi ska ut på camping i tält jag och sonen. Vi åker från Kumla till Lund och tänkte köra längs kusten. Vi åker en onsdag och ska vara framme en lördag. Var ska vi stanna? Tältar gärna i naturen fast tältplatsen får inte ligga för långt från bilen, men även barn- och husdjursvänliga campingar är av intresse.
I norra änden av Stenshuvud nationalpark ligger en fri tältplats. Man kör in via Kivik. Parkering med enklare hygienmöjligheter ligger i anslutning. Själva tältplatsen ligger i en öppen, lummig gräsyta med bord, bänkar och grillplats. Man får ställa upp sitt tält först efter kl 16 och måste ta ner före kl 10. Man kommer in i nationalparken några få steg därifrån. Nationalparken har sen trevliga aktiviteter, guidade promenader som utgår från huvudentrén som man behöver köra till då den ligger mer i södra änden. Alt lång promenad fram och tillbaka.
 
I norra änden av Stenshuvud nationalpark ligger en fri tältplats. Man kör in via Kivik. Parkering med enklare hygienmöjligheter ligger i anslutning. Själva tältplatsen ligger i en öppen, lummig gräsyta med bord, bänkar och grillplats. Man får ställa upp sitt tält först efter kl 16 och måste ta ner före kl 10. Man kommer in i nationalparken några få steg därifrån. Nationalparken har sen trevliga aktiviteter, guidade promenader som utgår från huvudentrén som man behöver köra till då den ligger mer i södra änden. Alt lång promenad fram och tillbaka.
Ja just det, där tältade jag som tonåring. Tack för påminnelsen!
 
Nu är det dags igen, någon som känner till en bra tältplats mellan Karlskrona och Kalmar? Hittat en plats på Lindö i Kalmar men det ser ut att vara alldeles för långt från bilen tyvärr.

Tältplatsen på Stenshuvud var perfekt! Vi var väldigt många men det var ändå mysigt och det kändes lyxigt med så fina promenadvägar precis intill
 

Liknande trådar

Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
626
Fritid Vi ska bila ner till Holland och vil stanna på trevliga ställen, inte precis bredvid autobahn. Har ni tips på fina platser mellan...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Stinaelin
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 761
Senast: alazzi
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp