Fina fina Zinzano. Alltid älskad, föralltid saknad

Jag beklagar sorgen, det gör mig så ont, han var en som stod ut från mängden minns hur glad jag blev när jag fick veta att din fina kille var släkt med min.
 
Tidigt i morse fick himlen tillbaka en av de finaste stjärnorna
1998.07.05 - 2014.06.04

Frid och lättnad.

Fy tusan vad tråkigt att höra :cry: Skönt att det kändes som rätt sak att göra, du är en bra hästägare! Synd att ni aldrig kom fram till vad det var som gjorde att han blev så dålig :(
 
Tack alla!

Jag har våra 10 senaste månader med allt som hänt nedskrivet på datorn. Skrivet med Times 12 punkt och det är 6,5 A4 sidor, no kidding

Det gick helt enkelt inte längre. Sorgen och saknaden går upp och ner hela tiden men jag känner ingen ånger alls
Han har det bra nu tillsamnans med alka de andra saknade
 
Jag beklagar sorgen, det gör mig så ont, han var en som stod ut från mängden minns hur glad jag blev när jag fick veta att din fina kille var släkt med min.
 
Bilderna är ju så himla fina på er :love: Z har varit ett praktexemplar av vår ras. Den lilla hästen med det stora hjärtat, verkligen!
 
Usch vad sorgligt, när det blir så utan att man kan få veta varför också! Lider med dig, må han vila i frid :(
 
Beklagar sorgen! Det känns alltid tungt den första tiden efter, men med tiden finns bara de ljusa minnena.
Och de har du massor av! Ni upplevde så mycket fint tillsammans
 
Beklagar sorgen!

Han har alltid varit en av mina favoriter, hemskt tråkigt att han är borta, mest för dig förstås. Känns som om du tog rätt beslut, ni har ju kämpat ett bra tag!

/Lavinia
 
Tack igen för alla fina ord. Saknaden och sorgen går upp och ned men i det hela känns det ändå bra och en lättnad, det känns som rätt beslut
 
Tack igen alla.
Idag är det exakt två veckor sedan vi tog bort Z. Det har varit både upp och ner de här veckorna men mest upp och jag tänker mig honom som en glad liten vit häst i äppelhimlen nu.
Men självklart är det tomt i vardagen. Alla spenderade timmar med honom och nu finns liksom ingenting att göra längre efter jobbet eller på helgerna.
Men i huvudsak känns det fortfarande bra och rätt
 
@Seabaz Det är verkligen sorgligt att han inte finns mer och att ni aldrig kunde få reda på vad som var fel:(. Han var verkligen ett praktexempel för sin ras!
 
Även jag tycker att det är tråkigt att han är borta men det var ett klokt beslut. Hoppas du med tiden kan hitta en annan häst att älska.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 182
Senast: Eva S
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 857
  • Artikel
Dagbok När man precis ändå börjat känna sig lite mer hel och människa får man ett väldigt tråkigt besked ♥️💔 så blir nog några månader till med...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
15 338
Senast: ii-ssa
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 629
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp