Filmredigering

Jezzie

Trådstartare
Någon som kan tipsa om ett bra filmredigeringsprogram använder Windows MM men undrar om det finns något som är bättre...
 
Sv: Filmredigering

Använder du v.2 ? För jag har redigerat flera filmer där, och det funkar mycket bra...
Annars finns det ju t.ex. Pinnacle eller vad det nu heter, men det är rätt avancerat, och kräver lite mer av datorn...
 
Sv: Filmredigering

Jag rekommenderar Pinnacle Studio. Kostar ca 1000 kr att köpa och inte så väldigt svårt att lära sig om man är datavan, men tillräckligt kraftfullt att skapa proffsiga filmer med lite fantasi och kreativitet.

Själv använder jag Adobe Premiere men det är ett professionellt program och kan vara svårare att sätta sig in i om du inte jobbat så mycket med filmredigering tidigare. Dessutom kostar det ju därefter om du hade tänkt att köpa..
 
Sv: Filmredigering

snabbsvar - ska strax iväg...

Vi har Pinnacle Studio (trol någon bättre version, inkl "Bluebox", kostade flera tusen, minns inte exakt men definitivt inte 1000:-) men numera använder vi det endast för att få in filmerna i datorn. Programmet är extremt buggigt och struligt och jag rekommenderar det inte.

Numera använder vi endast Windows MovieMaker som är extremt mycket stabilare och mycket mer lättanvänt. Finns fullt tillräckliga funktioner där åtminstone för oss (vi sätter alltid ihop en kürvideo med musiken till koreografivideon till varje kund, det har blivit ett antal...).

Mvh Cissi
 
Sv: Filmredigering

Kanske är någon specialversion du har då och den känner jag inte till.. De vi säljer på mitt jobb kostar 950,- och är endast programmet. Har testat både den förra och den senaste versionen och det enda jag har haft problem med i den förra var att ljudet hängde efter bilden vid komprimering i vissa format. I den nyaste versionen har jag inte upplevt något sånt och jag har faktiskt inte hört några klagomål från kunderna heller, men det kanske kommer?! ;) Nu har jag inte suttit så mycket med Pinnacle heller eftersom jag inte jobbar med det i vanliga fall så det kan gott hända att programmet har mer buggar än jag vet..
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
209
Senast: sweep
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
7 831
Senast: Enya
·
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
424
Senast: Rugge
·
IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
262
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp