Filmjölk vid fång.

K

Korsning

Jag har en häst med fång och hon står på Finadyne veckan ut. Hon ska få börja äta gräs så smått nästa vecka. Vet ju att det är bra med A-fil. Men hur mycket ska man ge och smidigaste sättet att få i henne det. Tack på förhand Lisa
 
Sv: Filmjölk vid fång.

Är det inte bättre med en "riktig" probiotika (innehåller mera, t ex protexin, probimin) eller nån mag-tarm version?
 
Sv: Filmjölk vid fång.

Enligt veterinär så kunde jag börja låta henne äta LITE gräs inte gå på bete. Hur länge tycker ni att man ska vänta? Hon får nu Mag och Tarm-medel som jag köpt på Granngården.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
364
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp