Filmen om Cloud, vildhästen

Tibra

Trådstartare
Jag har för ett tag sedan upptäckt en naturfilm om den isabellfärgade hingsten Cloud. Den är underbar att se, den speglar verkligen hästens beteende i flock o.s.v tycker det är värt att se denna!
Från ett sött och nyfiket litet föl till en ståtlig och vacker hingst. Blir rörd av filmen.
Den ger en ett gott skratt men ändå en sorglig och hemsk känsla.
Alla delar finns på youtube, jag länkar den första, de andra får ni själva leta efter, [1/4] <--- genom det ser ni vilken del det är.
Luta dig tillbaka och njut.

http://www.youtube.com/watch?v=zOymelSOQkI

Sv: Filmen om Cloud, vildhästen

Har börjat att titta... sett de två första delarna!
Helt underbara hästar :love: och otroligt fint filmat.
Häftigt att se också hur vildhästar beter sig, och att inse var våra pållars beteende kommer ifrån. Det är ju egentligen ingen skillnad!

En jättehärlig film. Mycket vackra naturbilder. Skulle varit trvligt att se på tv tex så bilden blir lite större.

Jag har sett alla delar på den filmen, och den är helt underbar.

Man får en inblick i hur de vilda, fria hästarna lever och beter sig. Hur de reagerar i alla situationer osv.

Man får en helt annan syn på hästhantering efter denna filmen, man ser hur hästarna gör för att kommunicera med varandra. Man ser hur tuffa och grymma hästarna egentligen kan vara mot varandra ena stunden, för att sedan andra stunden stå och klia varandra.

En del saker kan vara skrämmande i filmen, men det är ju så som världen funkar. Och ibland behöver man få se verkligheten med egna ögon för att inse det.

Alla hästmänniskor borde se den.

Ska absolut kolla på dem i eftermiddag :) Det är väldigt intressant och se hur de beter sig.

började titta lite grann... ska kika mer på ikväll :D med det e fruktansvärt intressant :)

*kl*

Den som vet hur torrents funkar och har ett fungerade nedladdningsprogram kan ju PM:a mig. Hittade två filmer: ena Cloud, Wild Stallion of the Rockies och den andra är Cloud's Legacy: The Wild Stallion Returns. PM:a om någon vill ha!

Ja eller hur :D vill ha den filmen! så ja kan kika lite då o då.:laugh:

:DTack så mycket för att du rekomenderade den....:D;) Jag är förälskad i Cloud:love: Hihi

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka