• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stankelben
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 335
S

stankelben

Jag ska betäcka mitt sto Fatonia nu i vår och det är första gången för mig, så jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Är det någon som har ett filmklipp att skicka till mig för att jag ska se hur det ska gå till?

Sv: Film?

filmklipp på vad.. själva betäckningen ??

Se på ditt sto, kolla för och nackdelar. ta reda på vad du vill ha ut av avkomman, vad den ska användas till.
Leta sen en lämplig hingst som passar ,blodslinjer,temprament,användningsområde mm mm .
Senpratar du med hingsthållaren/seminstationen så hjälper dom dej.

Det är väl ändå inte du som ska betäcka stoet utan en hingst?

Stoet och hingsten fixar det bra själva, du behöver ingen film!

Jag har ingen film att visa, men ett foto!

Tyvärr.. så var fotografen väldigt blyg!!!:D
bet-cencur.jpg

Bia

Jag har ett egentaget foto som definitivt inte är blygt... jag tycker det är vackert men vet inte om det är tillrådigt att sätta ut här... ;)

Jag fick en gång ett sto hit till min gamla hingst som hade blivit tvångsbetäckt sommaren innan pga. utebliven brunst, hingsthållaren hade fått för sig att hon hade tyst brunst och ägarna litade ju på hingsthållaren. Något föl blev det inte. Ägarna ville i alla fall testa en gång till så hon kom hit och fick gå i hagen bredvid hingsten, efter en vecka så var lilla damen i högbrunst och protesterade inte det minsta. Vad som var så underbart just med detta par var att efter varje språng hade han ingen brådska ner utan stod kvar och hon vände sig om och så snosade de en stund med varandra. Jag var tvungen att plåta dem så ägarna skulle få se att hon inte var ett dugg svårbetäckt, snarare tvärt om. Denna gång resulterade det hela också med ett föl. :p

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Roheryn
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka