Sv: Film

skall du läsa bra galopp relaterade böcker är det ju Dick Fransis (osäker på stavning) som gäller...

Har du den på VHS? fins det möjlighet att tillskansa sig en kopia av dig??? Någon stans har min familj en annan skitfin galopp film som jag inte minns namnet på i denna stund. Handlar om en pojke som får ett föl som är skevt, hans far jobbar på ett stuteri. Sedan tänker jag inte berätta... Kanske vi kan byta kopior??

Näe, jag orkar inte köpa boken, kan inte du vara gullig och skriva av heeeela boken i ett wordpad dokument och maila :angel:

hmm känner igen titeln.. Kan du inte avslöja liite mer vad den handlar om så jag vet om jag läst den eller inte.. ;)

Dick Francis böcker är bara bäst. Men försök att läsa dom på engelska, översättningarna är inte alltid så bra. För många år sen visades en film som var gjord efter han första bok Dead Cert. Sen finns det även filmer som är baserade på en del av hans andra böcker. Dom har visats på TV, med Ian McShane i huvudrollen.

Japps Mot Alla Odds finns som film... Vet dock inte vad den heter.... Såg den när jag bodde på Irland... SNUSKIG, he he he he :devil:
Men speglade ganska bra vad som händer bakom kulisserna....

Hujj Hujj!
det gick en serie på tv 3 tro ja det var....för många år sedan på 90-talet . om svarta hingsten på engelsk och man fick följa deras vardag m.m. pojken Alec ramsey som var med i filmerna hade nu blivit stor så de e inte samma skådespelare där...men alltså jag är inte se komma på vad seriens namn hette så man kan ladda ner den? Är det någon annan som kanske vet eller minns? Minns då att låtintro sjöngs typ " you and i we gonna win," men minns inge mer;)

Hujj Hujj!
det gick en serie på tv 3 tro ja det var....för många år sedan på 90-talet . om svarta hingsten på engelsk och man fick följa deras vardag m.m. pojken Alec ramsey som var med i filmerna hade nu blivit stor så de e inte samma skådespelare där...men alltså jag är inte se komma på vad seriens namn hette så man kan ladda ner den? Är det någon annan som kanske vet eller minns? Minns då att låtintro sjöngs typ " you and i we gonna win," men minns inge mer;)

Mins inte serien, (dunkelt minne av en alldeles för stor ryttare som red illa) men mins låten!!!! Brukar gå runt o tralla på den... You and me toooo geeeeeter, weee can fiind theee Wiiind, You and I, we gona wiiin!

Tack äntligen minns jag vart låten kommer I från… =)

Förövrigt, det var filmkväll med Bruegrass/fullblod, I förra veckan, inte många som kom dock…. *fy*

Mins inte serien, (dunkelt minne av en alldeles för stor ryttare som red illa) men mins låten!!!! Brukar gå runt o tralla på den... You and me toooo geeeeeter, weee can fiind theee Wiiind, You and I, we gona wiiin!

Tack äntligen minns jag vart låten kommer I från… =)

Förövrigt, det var filmkväll med Bruegrass/fullblod, I förra veckan, inte många som kom dock…. *fy*

Hade gärna sett men jag missar visst det mesta nu för tiden....
Har ju knappt tid att åka till stallet för det är så mycket att göra i skolan... :cry:
En annan har ju inte sportlov som alla andra studenter.....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka