Messy

Trådstartare
för typ 100 år sen (måste varit runt 1990)... så gick det en långfilm på tv... å jag mååååste ha titeln...

Det va en tjej som hade en gård själv, hon anställde en alkis att hjälpa till i stallet... hon födde upp galopphästar... en häst fölade å dog... hon bodde i ett stort vitt hus...
har sökt på IMDb... men hittar ingen titel som kan va rätt...

Tror att den hette "thoroughbreds" eller nått sånt...

nån som minns att h*n har sett filmen!? :D

Sv: Film

Den hette ”Fullblod” på Svenska och ”Blue Grass” på engelska!!! Är det någon som har den så skulle min far döda för en kopia! Han påstår att jag har tappat bort den… Det var en miniserie på två avsnitt tror jag… Min favo Ivanhoe/Röda nejlikan spelar en pank greve…. :banana:

Är det nåågon som har den så kontakta mig!!!!!

/Ninni Westerlund

TACK!

jag kommer hem å kollar på den hos dig sen när din pappa har dödat nån för filmen ;)

jag har sökt på "fullblod" å sånt... men man får ju inte upp DE resultaten man vill om jag säger så :D

Var det bara två svsnitt? Jag har för mig att den gick typ en gång i veckan ett bra tag. Jag älskade den serien! Om det nu är samma vi menar.

DÅ var det nog en annan fullblodsserie. Jag tror de visade den en sommar. Den var väldigt bra iallfall. Fast det kan nog ha varit tidigare än 1990. :confused:

Jooo det ringer en liten klocka någon stans, kan det vara så att det fanns en serie som hette Vinnare och Förlorare?

Kanske vi skulle slå våra huvuden i hopp och ta o gå igenom ALLA galopprelaterade personers videohyller efter Fullblod? Någon måste dert ju vara om inte annat som har min fars ex... :)

Jag har försökt mig på olaglig nedladdning, men alldrig hittat serien... *ledsen i ögat*

Någon som såg serien "Sadla för seger" för många år sedan?

Jag såg den och hade alla 13 avsnitten inspelade till min ena son fick för sig att spela in något på videon och tog ett av dessa band till det. :mad:

Hej, Hej!!!!!!!

På tal om film måste jag VARMT rekommendera Champion om nu någon inte sett den..... Handlar om Bob Champions fight mot cancer når allt han vill är att fortsätta som topp jockey i England...
Gråter som ett barn när jag ser den, men man har ju blivit lite blödig med åren......

O ja Ninni, VET att ni hade filmen år 2000 i alla fall, såg den när jag fick bo hos dig en helg när vi var uppe m starthästar till Rolf Ohlsson.... :idea:

Ååå! Då e vi ivarjefall en ledtråd närmare mysteriets lösning! :)

Det var en engelsk serie som handlade om livet runt ett galoppstall. Ganska bra faktiskt!

Jag är faktiskt säker på att jag har Fullblod inspelad, tittade på den förra sommaren och då var det ok kvalitét, jag ska kolla läget när jag kommer hem från semestern om jag hittar bandet efter alla flyttar...

det är en som vill sälja filmen för 130 spänn till mig...

det är såklart en VHS-kopia... men frågan är hur himla bra kvalitet den är...

hur som helst....
skaaaa viiiiii deeeeellllaaaaaa.... (vi vill va med: )

MESSY
NINNIW

Senast ändrad:

Är det någon som har läst den underbara boken Mot alla odds av William Kinsolving och vet om den finns som film?
Det är en riktig tantsnusk roman fast för oss som gillar hästar, pengar, intriger, snusk och fullblod i en lycklig harmoni. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka