film pNelly med nya vagnen...

Sv: film pNelly med nya vagnen...

Ja tyvärr är de ju borta från våra djurparker dessutom.. Finns att se på High Chaparral. och i min hage ;-)

Visst är dem.. Nelly är bara tre år. Så hon har precis fått börja gå lite hårdare pass framför vagnen.. Hon är körd i ett år och fruktansvärt trevlig att köra. Vi har precis börjat träna dressyrkörning och det går kanon...

Vilken fin vagn! I den storleken! Vart hittade du den? Vad väger den?

Vilken fin vagn! I den storleken! Vart hittade du den? Vad väger den?

Den har varit ute på annons på blocket i två omgångar (skaraborg) Annars så kommer den från Danmark och är ca. 20 år gammal men i skick som ny. väger en bit över 80 så den är lite tung till henne men planerna är att de ska gå i par framför den och då blir det perfekt...

Så fint :love: Åsnisen ser verkligen 100% koncentrerad ut på sitt arbete!

Så fint :love: Åsnisen ser verkligen 100% koncentrerad ut på sitt arbete!

Hehe ja de älskar verkligen att gå framför vagnen.. Lite kul med dem är att när de blir trötta så stannar de och pustar en liten stund sedan traskar de på alldeles av sig själva igen när de pustat klart... Har ännu inte träffat en häst som är så smart ;)

Såg mer bilder på dina fina vagnar i nyaste tidningen från åsneföreningen och jag måste bara säga; oj oj oj.:bow: Vilka härliga vagnar!! Den som du har köpt ifrån Jäboruder ser ut att passa perfekt till små åsnor och ponnier. Är verkligen sugen på en sådan! Fattas bara pengar förstås! Min sambo tycker det är viktigare med en altan än ytterligare hästgrejor! Konstigt!:laugh:

Såg mer bilder på dina fina vagnar i nyaste tidningen från åsneföreningen och jag måste bara säga; oj oj oj.:bow: Vilka härliga vagnar!! Den som du har köpt ifrån Jäboruder ser ut att passa perfekt till små åsnor och ponnier. Är verkligen sugen på en sådan! Fattas bara pengar förstås! Min sambo tycker det är viktigare med en altan än ytterligare hästgrejor! Konstigt!:laugh:

Ja karlar är verkligen helknepiga. Tänker i så konstiga banor ibland. Klart det är viktigare med en ny vagn än en altan...

Jag får ljuga hela tiden och säga typ: "den selen har jag haft länge!", när han frågar om jag investerat i nya grejor. Börjar bli svårare och svårare att få honom att tro mig!:D

Liknande trådar

Hästvård http://www.youtube.com/watch?v=WHlqZ6VZvKE Tycker det här var en jätteintressant film. De dissekerar en nyss avlivad galoppör -...
Svar
12
· Visningar
1 670
Senast: Marvin
·
Körning Varför används inte före detta (varmblods)travare mer inom körsport? I lätta klasser behöver man ju knappt använda galopp (om man nu...
Svar
10
· Visningar
2 539
Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 212
Senast: Vogue
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 569
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka