Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det skulle jag gärna också vilja se.Jag vill se filmer på bra öpnor och slutor i alla gångarter.
Har ni någon film så in med den
En bra skola kan väl bara vara på ett sätt? Dvs med hästen i rätt böjning, rätt spårning osv. Vad en "hobbyskola" är undrar jag verkligen?
Men så är det väl inte riktigt? Jag har både deltagit lite och läst i flera diskussioner som pågår just nu och de flesta är väl tvärtom överens om att en skola antingen är en skola och samlande eller så är det ingen skola och inte samlande. Det finns grader av böjningar men en skola är en skola. Sen finns flytta baken utåt eller inåt och flytta bogen utåt eller inåt men det är inga skolor! Det finns bra övningar som kan vara lösgörande men en skola ska dessutom vara samlande. Även om dom fungerar lösgörande också!
Men diskussionerna är trevliga och givande det håller jag med dej om! Lätt att bli fast och läsa alla intressanta synpunker Se bara upp så att du inte gör människor förvirrade som läser här för kanske finns det dom som vill lära mera och då ska man inte lära ut felaktigheter.
Jag tycker väl att åtminstone den första öppnan i filmen är ganska bra, men filem innehåller också andra, mindre bra öppnor och slutor. TR har jag inte läst, men någon kanske kan förklara hur en bra öppna/sluta ska se ut om den i filmen är dålig.
Men Ingela. En Öppna är inte samlad fast man rider med en korrekt böjning.En öppna är en samlad skola i korrekt böjning