film med egen musik och text

J

jagvillvaraifred

många har ju gjort sina filmer när de rider så lägger dom ihopa några filmsnuttar och tar bort lite ur en filmsnutt, sedan tar text över och sätter ihopa med bilder? Jag kan hur man gör med bilderna och dess text men undrar vilket pogram som ni använder eller som kan vara bra!?!? och sedan hur man sätter dit musiken..

villvillvill MÅSTE lära mej detta!!
Hoppas ngn kan hjälpa mej!
 
Sv: film med egen musik och text

Jag använder Windows Moviemaker, lätt som en plätt :D

För att infoga musik så trycker jag "Importera ljud och musik" och letar rätt på låten jag vill använda.
Sen så drar jag låten till tidslinjen där det står "Ljud/musik" & släpper den där, då fastnar den på tidslinjen.
Sen brukar jag beskära klippet så jag får just den textsnutten/meningen/refrängen som jag vill ha av låten (om jag inte vill ha hela), det gör jag genom att sätta markören/muspekaren på klippets kant, klicka & sen dra det åt sidan när pilarna visas.
Vill jag ha flera låtar med till bilderna så infogar jag & släpper bara ännu en låt på tidslinjen & gör samma sak med den :)

Hmm..kanske lite "luddig" förklaring men hoppas du har fått lite hjälp på traven i allafall ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Jag transkriberar en del i jobbet, och textar film. Är vi fler som gör det kanske vi kan tipsa varandra? När språket är engelska går...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: enough
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 441
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 381
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp