Fick ni tidningen i brevlådan idag?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Med posten idag kom hopphästklubbens nya gratistidning: Showjumping.

Tidningen är precis det jag tror att att både svensk avel och sport behöver och borde intressera såväl uppfödare som ryttare!!

Den börjar med en ledare författad av Ingvar Fredricson själv, under rubriken Vission 2012! Därefter så följer en historisk återblick av sportens resultat under tidigare OS för Sveriges del. Avsluningsvis berättar han hur hopphästklubben bildades.

Tidningen innehåller även artiklar och reportage om framgångarna genom ett porträtt av Rolf-Göran Bengtsson och Ninja La Silja och OS - silvret i hoppning nere i Hong Kong. Det handlade även om stamtavlor - fadershingstar och stofamiljer som var representerade i OS.

Det fanns även en intressant artikel om vad några av sportens främsta företrädare, anser att vi behöver för att bli bättre i svensk avel och sport.

En intressant artikel hade även rubriken: Hoppsporten i Holland - en utveckling utan dess like!

Peter Ljungkrantz hade även med en avelskrönika som gav lite extra krydda åt det första numret. I framtiden så utlovade han även reportage om de främsta stofamiljerna!

Kort och gott hela tidningen var mycket läsvärd och jag ser verkligen fram emot kommande nummer! Jag tror nämligen att den här tidningen kan utvecklas till en mycket populär tidningen och ett MÅSTE för varje uppfödare och ryttare som vill hålla sig ajour samtidgt som man sätter svensk avel och sport på kartan vad det gäller en ökad internationell konkurrenskraft!

Bra jobbat hopphästklubben! Tidningen är gratis dessutom! Kanske något som ASVH borde ta efter? Om hopphästklubben kan så borde även avelsförbundet kunna! :bow:

Vad tyckte ni andra som fick tidningen? Vad vill ni se mer utav i den här typen av kombinerad avels- och sporttidning?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fick ni tidningen i brevlådan idag?

Jepp, ligger här bredvid :). Jättekul tycker jag, även om det såklart blir mkt reklam (något måste ju finansiera den). Jag gillar idén! Trevliga artiklar och en bra layout.

Jepp, ligger här bredvid :). Jättekul tycker jag, även om det såklart blir mkt reklam (något måste ju finansiera den). Jag gillar idén! Trevliga artiklar och en bra layout.
Min ligger också brevid mig! Jag har nyss läs den! Tror jag läste varenda liten rad som stod skriven i den! :o

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker att det är jättebra! Äntligen en tidning som gör att alla aktörer inom sporten kommer till tals på ett och samma ställe.

Tog med mig min och läste den på jobbet.

jättebra initiativ !! fick 2 så jag ska ge bort en till en dressyrkompis... :D man kan ju gå in på hopphästklubbens hemsida och beställa en gratis prenumeration så det är ett tips till alla som inte ännu fått den och som är intresserade :laugh: på den sidan finns också en databas över hästar som är intressant :idea:

jättebra initiativ !! fick 2 så jag ska ge bort en till en dressyrkompis... :D man kan ju gå in på hopphästklubbens hemsida och beställa en gratis prenumeration så det är ett tips till alla som inte ännu fått den och som är intresserade :laugh: på den sidan finns också en databas över hästar som är intressant :idea:
Du har PM! ;)

Liknande trådar

C
Avel Hittade en artikel på hopphästklubbens hemsida. Tänkte lägga in artikeln här i debatternas egna Mecka :D eftersom jag tycker att...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 913
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare