Fick ett så roligt brev idag

Gnist

Trådstartare
Eller, brevet i sig var ju inte roligt, men det var roligt att få :D

Liten Sol är nu uppflyttad till lydnadsklass 2 efter ett fint första-pris och en hedrande 4:e-plats av 10 och det är inte illa pinkat av en liten aussietjej bland 9 brukshundar ;)
Delmomentens poäng blev som följer:

Platsliggande: 10 p
Tandvisning: 10 p
Linförighet: 7 p
Läggande: 7 p
Inkallande: 10 p
Ställande: 9,5 p
Apportering: 9 p
Hopp över hinder: 10 p
Helhetsintryck: 9

Totalpoäng: 178,5 p

I maj ska hon gå apellklass spår och till sommaren ska hon på agillityläger, så jag ser fram emot fler roliga uppdateringar.

Det som gör det så roligt är ju just att hon satsar på lydnaden som hon gör med en så pass "udda" ras i de sammanhangen :love:

*Stolt*

Senast ändrad:
Sv: Fick ett så roligt brev idag

Ja, jag tycker det är helt underbart roligt :bump:

Liten har blivit stor nu helt klart :love:

sol.jpg

Tänk att en så söt liten sak kan bli så duktig som stor :confused:

Vilken tur att du satte in en bild! jag undrade nämligen vad det var för konstigt med en aussie som tävlade lydnad... Tänkte ju med mina "brukshundglasögon" o såg en australian shepherd framför mig...
Jättekul tycker jag dock att fler o fler småhundsägare aktiverar sina hundar. Och att se dom på tävlingsplanerna är dubbelt roligt!

:rofl: Ja, jag kan förstå att man då sitter som :confused: och undrar om det tiltat totalt hos Gnist :D

Hehe gjorde ju "skoj"tävling med Tulla. Poängen vart..*host* .. liiite lägre än det. :angel: Linförigheten klarade hon kanon, inkallandet likaså, tandvisning som en dans. Sen...ehum...tja hehe låt mig säga att jag är väldigt glad över linförigheten. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, så har man alltså tävlat lydnad med saluki... En skendräktig sådan. En skendräktig segpropp ;) Jag längtar nästan tillbaka till då...
2
Svar
25
· Visningar
2 582
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Nu kommer en liten skryttråd från mig ;) Idag debuterade jag och Nova i lydnadsklass 1, har inte ens varit på en träningstävling innan...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: solan64
·
J
Övr. Hund Då var tävlingen avklarad och vi är är nöjda. Det var tråkigt väder och ösregnade och var riktigt blött och lerigt. Gick dit och trodde...
2
Svar
20
· Visningar
1 667
Senast: jappisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA