Fibergi/mål

A

asahes

Hur mkt ger ni av Fibergi/mål och /dag? Skulle ni ge en magkänslig häst mer än 0,5kg/mål? Det är ju trots allt en blandning av krafftfoder och grovfoder så man kanske kan ge mer än vad man normalt max ger av krafftfodret?
Jag ger nämligen max 0,5kg havre/mål, men skulle vilja komma upp i 0,75-1kg Fibergi/mål. Totalt två mål med havre, två mål med Fibergi.
Tack för synpunkter!

Sv: Fibergi/mål

Jag vet inte om det låter som ett bra alternativ med 4 mål spannmål om dagen till en magkänslig häst. Dessutom antar jag att det kostar en del. Det är antagligen ganska dyrt för halm med melass och havre och korn.

Om man går in på hemsidan finns det olika sorters fibergi. Jag antar att de innehåller olika mkt spannmål. Jag lyckades inte hitta hur mkt de olika innehåller. Men jag antar att du kan ge mer eftersom det är "utspätt" med halm. Men är ej säker.
(Ursäkta detta blev nog ett ganska meningslöst svar).

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 238
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Hej! Har ett sexårigt fullblod som jag köpte i september förra året. Han var i lite lågt hull och hade väldigt tunn överlinje när jag...
2
Svar
39
· Visningar
4 780
Senast: Dornes
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 050
Senast: Kodiak
·
Foder & Strö Hej! Jag har en äldre b-ponny, 25 år på foder. Hon har egentligen inga problem med att hålla hullet just nu, men hon kan inte öka det...
Svar
8
· Visningar
2 280
Senast: Linnea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka