Lena Furberg
Trådstartare
Hur vanligt och hur farligt är det med fettknölar under huden på en hund? Min Beauceron är 8 år, frisk och kry, i fin form etc Men han har börjat få fettknölar under huden. På bröstet, sidan över revbenen. De är inte jättestora, som körsbärstomater ungefär och mjuka, sitter inte fast i underliggande vävnad. Enligt vet (tillfrågad på telefon) betyder detta att det inte är cancer utan just fettknölar.
Man ser dem inte, men varje gång jag tar i honom känner jag dem. Jag blir lite orolig eftersom jag känner till en hund av samma ras som utvecklade en enorm fettknöl i buken och fick avlivas då det inte gick att operera.
Någon som haft hund med såna här knölar? Att ta bort dem är väl överkurs, det vet jag, men kan det bli komplikationer? Borde jag låta vet ta prover för att verkligen utesluta cancer?
Orolig matte........
Man ser dem inte, men varje gång jag tar i honom känner jag dem. Jag blir lite orolig eftersom jag känner till en hund av samma ras som utvecklade en enorm fettknöl i buken och fick avlivas då det inte gick att operera.
Någon som haft hund med såna här knölar? Att ta bort dem är väl överkurs, det vet jag, men kan det bli komplikationer? Borde jag låta vet ta prover för att verkligen utesluta cancer?
Orolig matte........