Fettförbränning?

Terja

Trådstartare
Hur gör man får att få bäst fettförbränning på en häst under ridning? Är det att trava? Om man joggar som människa så bränner man ju mer fett än om man springer i ett högre tempo. Någon som vet?

Sv: Fettförbränning?

Ingen?

Har problem men en häst som lagt på sig djävulusiskt mycket!

33 visningar o ingen som vet?

Ny fråga: Är det bättre med kort galopp än trav om man bara är ute efter fettförbränning?

All rörelse är bra och tre timmar skritt i skogen bränner mer fett än tjugo minuter galopp. Galoppen ökar flåset dock.

Om jag inte minns träningslära alldeles bakvänt. Men långt och lågintensivt bränner fett. Och all rörelse är bättre än ingen.

Sen måste man ju naturligtvis även kontrollera matintaget.

skrittträning är SÅ underskattat! jag har insett det nu, när min kompis medryttarhäst blev skadad och vi skrittade runt i två månader. han har byggt jättemkt fina muskler, och mår jättebra :) så det ska jag fortsätta med, med egen häst sen. det är dessutom väldigt trevligt att skritta omkring, om man rider några stycken.

*knapplån*

Det brukar gälla samma för människor som för hästar. Lågintensivt men långvarigt arbete förbränner mest. Hårdare flåsarbete bör man inte göra på en för överviktig häst, t.ex. samlad galopp eller långvarig ökad trav. Skritt och jog är nästan bäst. Även ren skogsridning i skritt bland stockarna ger mkt.

Liknande trådar

Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: Mrs Chippy
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama